Wat is het verschil met een conclusie en een diagnose in een poliklinische brief?

En dan bedoel ik zeg maar dat er bij de conclusie ook een ziekte oid staat, zoals normaal ook bij de diagnose staat.

2 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

In een poliklinische brief kunnen deze gegevens staan:
• algemene gegevens, zoals uw naam, geslacht, leeftijd, adres, BSN.
• algemene gegevens over uw gezondheid, zoals lengte, gewicht, alcohol, roken en bloeddruk
• een overzicht van uw medische problemen en aandoeningen
• een overzicht van medicatie die u gebruikt, voor zover die bekend zijn
• uw medische voorgeschiedenis: de gezondheidsklachten en behandelingen die bekend zijn en klachten of aandoeningen waarvoor u al eerder onderzocht of behandeld bent
• eventuele allergieën of contra-indicaties. Dat zijn redenen waarom een bepaalde behandeling voor u niet geschikt is
• uitslagen van onderzoeken, zoals röntgenfoto’s, bloedwaarden en andere testuitslagen
• brieven en notities van zorgverleners waarin medische informatie over u is vastgelegd.

Een diagnose is een vaststelling van een ziekte op grond van verschijnselenbeschrijving met de lijst van symptomen, onderscheidingscriteria, kenmerken en hun samenhang.

In een conclusie wordt alles wat in de poliklinische brief staat kernachtig samengevat en wordt tot een uiteindelijk standpunt gekomen. Hierbij worden natuurlijk ook de diagnose genoemd, maar ook eventuele adviezen, behandelingen en andere van belang zijnde gegevens.
SimonV