Hoe kom ik als mens van vlooien af? Ze bijten MIJ ipv mijn katten!! K douche al elke dag!! Word helemaal gek van de jeuk. alles is al gewassen etc...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.3K

Antwoorden (10)

begin eerst bij je katten, geef ze zo een pipetje aan je katten tegen vlooien. laat ze dan niet meer buiten! want ze krijgen het omdat ze buiten lopenbij andere katten enzo. dan ga je alles in huis goed stofzuigen en schoonmaken en als het goed is heb je dan in een korte tijd al een vlooi vrije huis! :)

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi na het stofzuigen de zak gelijk weg of doe een stukje vlooienband in de zak. +1
Zorgen dat er geen vlooien meer zijn.
De katten elke dag kammen met een netenkam. De vlo in een bakje sop van afwasmiddel doen, en rustig laten sterven. Flink kammen! En na de laatste vlo nog enkele minuten. De vlooien mogen niet meer geslachtsrijp worden.

Dekentjes waarin eitjes/neten kunnen zitten, doe je twee minuten in de magnetron. Dan is die steriel.

Blijkbaar ben jij gewoon te lekker voor de kattenvlo, dus moet je het op deze manier aanpakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlooienbandje?
Zonder gekkigheid, ga naar een dierenkliniek waar ze alleen huisdieren doen (dan heb je de specialisatie) en koop daar iets tegen vlooien. Er zijn diverse middeltjes op de markt waar vlooien resistent tegen zijn dus het is van groot belang dat je het juiste merk hebt.
Bij onderstaande kliniek weten ze welk merk het nog doet. Bel ze eens op zou ik zeggen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Heb je geen luizen trouwens? Dan moet je aan de gang met spul van de apotheek en een kammetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het beste even langs de dierenspeciaalzaak gaan. Daar hebben ze vaak folders (en ervaren personeel) die je alles kunnen vertellen over het bestrijden van de vlooien. Persoonlijk heb ik erg goede ervaring met Dobey.

Zelf heb ik een spray voor in de kamers en een spray voor op de vacht aangeschaft en binnnen enkele weken helemaal weg (verwacht niet dat de vlooien van de een op andere dag weg zijn!).

Zodra je het idee hebt dat op de slaapkamer geen vlooien mee zitten (na gebruik van de kamerspray), zorg je dat je kat daar niet meer komt. Zo verklein je het gebied waar de vlooien nog zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het pippetje zoals hierboven genoemd gebruik ik altijd al standaard en is ook meer voor het voorkomen. Zodra ze op een kat zitten werkt het pippetje niet meer en moet je overgaan op een vachtspray die je op de kat spuit en insmeert.

Toegevoegd na 4 minuten:
Na het gebruik van de vachtspray raken de vlooien bedwelmd en komen ze naar boven. Dan kun je met een vlooienkam de vlooien uit de vacht kammen en ze in een bekertje met water en sop verdrinken. Let op dat je ze goed onderdompeld, op het wateroppervlak kunnen ze er toch nog weer uitspringen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mijn grootouders al deden tegen vlooien; zet in elke kamer (met name die met vloerbedekking) een schoteltje met wat water en afwasmiddel neer, en daarin weer een brandend waxinelichtje.
De vlooien worden, met name 's nachts natuurlijk, aangetrokken door het lampje en verzuipen vervolgens in het sop. Werkt prima, serieus.
En nog een tip wat voor jou zou kunnen werken, knoflook eten. Dit mogen je katten trouwens NIET hebben, dit is veel te heftig voor ze.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
wat een leuke tip, met dat schoteltje! +1 alleen moet je de kat wel uit de buurt houden, anders gebeuren er misschien (brand) ongelukken?
Enigste oplossing; alles goed schoonmaken! Grondig stofzuigen en de zak meteen weggooien en wat vlooienpoeder mee opzuigen, zodat dit in de zak zit. Goed afsluiten voor je hem in de vuilnisbak gooit. Alles dweilen met een scheut schoonmaakazijn in het sop. Je kat even apart houden en deze dan in de nog niet schoongemaakte ruimte met een vlooienkam ontvlooien. Zorg dat je een pipetje 'Stronghold' vlooienmiddel in huis hebt en knijp dit uit tussen de schouderbladen van de kat. Er zijn ook andere merken natuurlijk, maar dit is een middel dat meteen mijten en teken mee aanpakt. Voor je begint te zuigen kan je ook nog even sprayen met vlooienspray. Vooral bij de kattenmand en alle gestoffeerde spullen zitten ze, vooral op die plekjes waar je kat graag ligt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er is ook een speciale tapijtspray tegen vlooien op de markt. Deze moet je gebruiken om de larven die in de vloerbedekking of kattenmand/ kussen liggen, te doden. Je moet wel een paar keer herhalen, omdat vlooien gedurende langere tijd uitkomen.
amc
12 jaar geleden
Er is al veel geantwoord maar het belangrijkste is een spray bus voor de omgeving. (EXEL) Zoals ik las voor de eitjes. Maar eitjes kun je niet dood spuiten en moeten toch eerst uitkomen. Vraag naar een spray met pirytrin als werkzame stof. Alles wat meer als 6 pootjes heeft zal snel gedood worden. Vaak zuigen en inderdaad je kat ( ten) zelf ook goed behandelen. Heel veel succes.!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlooien zijn echt een pest! 1. je katten moeten pipetjes krijgen tegen de vlooien, liefst 2x per jaar. 2. stofzuig goed ALLE hoekjes in je huis, de plinten, de tapijten, vensterbank, kortom, alle plekken waar de katten vaak of graag liggen. 3. Zeer belangrijk is dat je je tapijten of vloerbedekking inspuit met een speciaal middel. (te verkrijgen bij de betere dierenspeciaalzaak!) Hierin zitten namelijk vaak de eitjes van de vlooien. Behandel dus AL je tapijten en vloerbedekking hiermee en herhaal dit ook nog eens na enkele weken. En inderdaad, kattenvlooien bijten eerst JOU om dan tot de conclusie te komen dat ze niet jouw bloed lekker vinden maar liever dat van de kat. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T is net als met muggen en steekvliegen... ze vinden jou erg lekker. Hoe zuurder je bloed is, hoe minder lekker ze je vinden. karnemelk, citroensap, knoflook dat helpt dan allemaal. de rest is eigenlijk al gezegd. Wil dit nu allemaal niet helpen en heb je een plaag, bel dan de ongediertebestrijdingsdienst en laat die eerst je huis goed van vlooien ontdoen en zorg dan in ieder geval dat je katten binnen blijven of goed beschermd zijn tegen vlooien ,.zodat die beestjes ook niet meer binnen komen.

Vroeger had ik tapijt en meer last van vlooien, ook eens een plaa gehad omdst ik destijds weinig thuis was en zelf geen katten had, maar er een keer een kat met vlooien bij mij naar binnen was gesprongen. Ik hield mijn huis wel schoon, maar had na een dag meer dan 150 beten over mijn benen.

Zelfs had ik tot voor kort drie katten en laminaat in huis. Een van die katten kwam weleens buiten, maar had met laminaat en zeil in huis aanzienlijk minder last van vlooien. Eigenlijk helemaal niet. Wat voor vloer je neerlegt scheelt dus ook. zacht en wollig en ook stoffig is erg aantrekkelijk voor vlooitjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behandel je kat met een vlooienmiddel dat ook de vlooieneitjes doodt (bv. Frontline COMBO pipetten, niet de gewone). Dit doe je gewoon in de nek van de kat en dan laat je het beestje overal in huis rondlopen. In die vloeistof zit niet enkel een vlooienmiddel voor de kat, maar ook een product dat de ontwikkeling van de vlo of vlooien-ei stopt. Laat je kat dan gewoon lopen waar ze normaal loopt. De vlooien(eieren) die je niet via de stofzuiger gevangen hebt, zullen gedood worden door je kat.