ik zak steeds lichtjes door mijn knieën, hoe kan dat komen?

ik heb totaal geen last van mijn knieën, maar ik heb soms het gevoel dat ik er lichtjes doorzak bij het stappen. in het voorjaar was ik verkouden, danwas het heel erg dat doorzakken. toen ik genas, ging het over. maar nu is het dus permanent. ik heb geen pijn of zo, kan zelfs lopen.

2 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
2 jaar geleden
Wat zei de huisarts/fysio erover?

Het beste antwoord

Zelfs een huisarts of fysiotherapeut kan hier zonder nader onderzoek geen antwoord op geven.

Wat opmerkingen: het gevoel alsof men door de knie zakt is niet hetzelfde als daadwerkelijk door de knie zakken. Wie daadwerkelijk door de knie zakt, maakt een duidelijk knik naar voren toe met de knie en het lichaam zakt even naar beneden. Het gevoel door de knie heen te zakken komt vaak voor bij aandoeningen als artrose of een meniscusletsel maar kan ook andere oorzaken hebben.

Het is belangrijk om de spieren van het bovenbeen en de knie sterk te houden. Hierdoor wordt de knie stabieler en ontstaat doorzakken veel minder snel.
Goede oefeningen zijn fietsen, maar ook zittend op een stoel met rechte rug en het been strekken en weer buigen is een goede oefening. Regelmatig door de knieën zakken en met gebogen knieën blijven staan (alsof men wil gaan zitten) verstevigt de spieren ook. Bouw de oefeningen langzaam op.
SimonV