hoe kan ik het beste zelf likdoorns verwijdere?

Ik heb al speciale pleisters gebruikt, maar de likdoors komen weer terug.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Doe wat Formule W op de eeltplek of likdoorn. Herhaal tot de plek zacht is, zodat je de huid kunt verwijderen. Tip van mijn pedicure!

Ga even langs een podotherapeut, niet podoloog dus. Die kan je advies op maat geven en je likdoorns vakkundig en snel weghalen!

In wezen ontstaan likdoorns door druk van buitenaf op de huid. Je zal zien dat de likdoorns meestal boven op een gewrichtje in je teen ontstaan (geldt ook voor likdoorns onder de voet of tussen de tenen) omdat daar dus de meeste druk ontstaat bij een te smalle of, voor jouw voet, verkeerde vorm schoen. Door de druk op de huid, door genoemde schoen, kunnen de dode huidschilfers die normaal gesproken vanzelf van je huid afgaan, er niet af. De dode huidschilfers hopen zich op en uiteindelijk worden ze zo naar binnen in de voet gedrukt dat er een pijnlijke dikke plek ontstaat, de likdoorn. Zo begrijp je dat er een hele simpele manier is om van likdoorns af te komen eigenlijk. Dat is uitzoeken door welke schoenen het komt en als het even kan die niet meer dragen. Als dat te kostbaar wordt, kan je de likdoorns het beste door een goede pedicure laten verwijderen. Als dat te kostbaar is kan je bij de drogist likdoornviltrondjes kopen. Vilten rondjes met een gaatje in het centrum. Rek het uit tot het vilten rondje ruim om de likdoorn ligt. Op die manier houd je de likdoorn ook van druk af en komt deze steeds verder naar buiten toe zodat jij de likdoorn er steeds verder af kan "wrijven" na het douchen en met een ruwe handdoek. Er bestaat ook creme voor, of likdoornpleisters. Daar zit een bepaalde stof in/op die je huid heel zacht maakt. Helaas ook de gezonde huid erom heen. Ik heb dat nooit aangeraden als pedicure in mijn praktijk destijds. Vooral omdat die stof je huid beschadigt in plaats van heelt. (Dus ben je diabeet, dan is het al helemaal uit den boze om dat te gebruiken!) Enfin, manieren genoeg dus. De eerste vind ik persoonlijk het beste maar is ook het duurste. En daarbij wil je misschien gewoon graag met de mode meedoen en hou je van smalle schoenen. Kies wat je het meeste aanspreekt, maar ga ze niet zelf wegsnijden, want je moet echt weten hoe dat moet. Ik wens je succes toe in ieder geval, want likdoorns kunnen verdraaid pijnlijk zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100