Ik heb een plek op mijn enkel en het is er nu omheen dik aan het worden. Wat zou het kunnen zijn?

Ik heb dus een plek rond m’n enkel. K dacht eerst dat het een soort puist was. Maar het is nu ook dik aan het worden. Ook is het erg gevoelig en doet het pijn als ik het aan raak of er iets tegen aan komt.

Picture for question
2 jaar geleden
1.6K
Amadea
2 jaar geleden
Heb je je gestoten of ben je door struiken heen gelopen?
Ritsuka
2 jaar geleden
Muggenbult? Jeikt het?
Amadea
2 jaar geleden
Kun je begrijpen dat wij onmogelijk kunnen raden wat er met jou aan de hand kan zijn, Sterretje? Zelfs jouw huisarts zal nadere informatie moeten krijgen om het te kunnen bepalen...
Pieterke
2 jaar geleden
Ga naar je huisarts. Wij hier kunnen dat niet zeggen.

Antwoorden (1)

Mogelijk is het hymenopterismus. Een allergische reactie van de hymenoptera: insecten zoals wespen, horzels, bijen, hommels, mieren en kevers.
Bij wespen en horzels kan het een histaminereactie zijn.
Bij bijen en hommels een mellitinereactie.
Minder waarschijnlijk is een reactie als gevolg van een tekenbeet: dan wordt doorgaans het kniegewricht dik en niet het enkelgewricht.
Raadpleeg in elk geval de huisarts..