Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan er iets ergs gebeuren als je eet met vieze handen?

Ik deed push ups op het voetbalveld ( normaal grasveld) tiwn waren mijn handen vies met midder ik heb het nog wel afgeklopt maar toen ging ik eten en toen was ik oer ongeluk vergeten mijn handen te wassen. Ik ben erg gesteld op mijn lichaam dus ik zou ook nog willen weten of er iets erg kan gebeuren met mijn spieren.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
I.v.m. het coronavirus moet je gewoon altijd nadat je eropuit bent geweest je handen wassen!
Ritsuka
3 jaar geleden
Beetje modder ga je niet dood aan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je je handen niet wast voor het eten, dan kunnen schadelijke bacteriën via je handen alsnog later in het eten terecht komen. Bijvoorbeeld via bestek, keukengerei of als je tijdens het eten je handen gebruikt. Schadelijke bacteriën kunnen een voedselinfectie veroorzaken, waar je ziek van kunt worden.
(Lees meer...)
fremar
3 jaar geleden
Als je heel erg steriel bent opgevoed, dan kan elke verontreiniging gevolgen hebben. Wij speelden vroeger buiten in de modder, aaiden de hond, de kat en de konijnen, en aten dat met dezelfde handen onze boterham (als we de kans kregen). Mijn kleinzonen spelen ook buiten in het zand en de modder, en als ze een zakje chips hebben, eten ze die ook met zwarte handjes. Ik ben van mening dat wij allemaal (en onze kinderen en kleinkinderen) van kleins af aan meer weerstand moeten opbouwen door ook eens een keer minder steriel te zijn.
(Hier zal niet iedereen het mee eens zijn.......)
(Lees meer...)
jc54
3 jaar geleden
jodyenboyke
3 jaar geleden
+ Helemaal eens, als kind/jongere dag en nacht in de paarden, uitmesten met handen, als het ff niet ging, daarna lekker eten, en weer verder kliederen enz. Als peuter/kleuter op het strand, at je je broodje ei met zand....was als kind astmatisch en moest van de dokter lekker in de buitenlucht bezig zijn. Ben met mijn kind ook nooit voorzichtig geweest en zand en water waren zijn grootste vrienden, met wat lekkers tussendoor. En we leven nog steeds....Kan ook genieten van moeders die hun kinderen lekker met van alles laten kliederen, ontdekken en genieten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@jc54
Plus
Helemaal gelijk. Van kinderartsen in het ziekenhuis hoorden wij, dat de kinderen meer buiten in de zandbak moeten rommelen en niet zo steriel moeten worden opgevoed. Alleen zo bouw je een goede weerstand op. Veel te schoon is ongezond. Alle ontsmettingsmiddeltjes zijn overbodig (alleen zinnig in Coronatijd).

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding