Hoe kun je op een natuurlijke manier je polsslag en bloeddruk verhogen?

Mijn polsslag en bloeddruk is altijd wat laag, soms wel extreem. Twee weken terug had ik een polsslag van 42. Op zich heb ik er geen last van, maar voor mijn eigen gevoel wil ik hem best hoger hebben. Ik bezuinig zelf niet op zout, maar voeg het niet toe aan groente/aardappels. Hoe kun je het blijvend verhogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Ik heb wel eens gehoord dat hartslag en bloeddruk gerelateerd worden aan gemiddelde waarden. Jij zit aan de lage kant. Nou ja, als je je goed voelt, is er toch niks aan de hand.

Je bent pas ziek , als je je niet goed voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Door drop te eten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in : maar als je eenmaal met drop begint dan weet je niet meer van ophouden .
Door actiever te worden, meer spannende dingen te gaan doen. De positieve vorm van stress opzoeken, dus niet eronder lijden maar een leuk actief leven leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je sport of iets dan kan je ook een trage hartslag hebben..
dan heb je misschien een sporthart niet erg maar als je je hartslag niet vertrouwt moet je even langs de huisarts gaan die heeft daar tabletjes voor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witlof eten, omdat mijn bloeddruk ook altijd aan de lage kant is en ik bloed-donor ben is mij aangeraden om regelmatig witlof te eten.
Wat voor werkzame stof erin zit weet ik niet, maar het helpt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, natuurlijker als deze manier bestaat er niet.

Leg je vinger eens op je pols en voel de polsslag. Ga nu mee met dat ritme. Vergroot het gevoel en voel die polsslag duidelijker. En duidelijker, duidelijker...

Voel je hetzelfde als de polsslag en ben je nog steeds in het ritme?
DENK nu dat ritme iets sneller, wat gebeurt er?
Probeer nog een klein beetje sneller.

Dit kan je regelmatig eens herhalen en je zult zien dat jij eenvoudiger je polsslag kan reguleren.
Als je dit wat gemakkelijker kan, dan kan je eens gaan onderzoeken in welke situatie je polsslag nu langzamer wordt en in welk de polsslag sneller gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je er geen last van hebt, zou ik me er verder niet druk over maken, ongezond is het niet, voor een gezond mens.