Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een menstruatie met stolsels en slijm normaal?

Ik ben vandaag ongesteld en het kom weleens voor dat er wat dikkere bloedproppen in mijn ondergoed voorkomen. Alleen heb ik nu het idee dat het veel meer is dan gebruikelijk. Zijn stolsels en slijm tijdens de ongesteldheid reden tot zorgen?

3 jaar geleden
2K
Pieterke
3 jaar geleden
Dat is normaal.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, als het af en toe eens gebeurt is dat volkomen normaal. Luister naar je lichaam en maak je niet meteen zorgen. Door het enzym plasmine stolt menstruatiebloed niet en worden bloedproppen afgebroken. Maar soms is de menstruatie wat heviger dan anders en dan is er te weinig plasmine om het af te breken. Daarnaast verschilt elke baarmoeder van vorm en kan het bijvoorbeeld gebeuren dat er wat bloed in achterblijft dat er later als stolsel uitkomt. Allemaal heel onschuldig.

Maar wordt het een maandelijks terugkerend ritueel en krijg je daar ernstig bloedverlies en veel pijn bij dan is het niet normaal meer. Bij twijfel is het altijd verstandig om contact op te nemen met jouw huisarts.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding