Hoe kun je slapen in een drukke stad als je dat niet gewend bent?

Sinds ik op kamers zit word ik echt helemaal gek. Ik kom zelf uit de polder waar het altijd rustig en donker is. Nu zit ik op kamers en hoor ik continu het geluid van auto's van een drukke straat twee straten verderop. (ik draag oordoppen) verder heb ik ook echt heel veel last van het licht van de lantaarnpaal tegenover mijn kamer. (ik heb gordijnen die het minst mogelijke licht doorlaten, rolluiken ophangen mag ik niet)

Heeft iemand hier tips voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He, vervelend joh.
Voor de meeste mensen went het na een tijdje, dat is misschien een troost, al heb je er nu nog niks aan.
Wat het licht betreft: Ik hou ervan als het heel donker is als ik slaap, en ik leg altijd 's nachts een sjaaltje, hemdje of de mouw van een trui over mijn ogen heen. En als ik me 's nachts omdraai, draai ik die 'blinddoek' om. Niet het meest handige (met name als het de mouw van een trui is, dan moet ik ook die hele trui naar de andere kant van mijn hoofd doen), maar het werkt qua donkerheid wel heel fijn. En ik vind het zelf fijner om een zachte stof losjes op mijn voorhoofd te hebben liggen dan van die maskertjes die meer op je hoofd geduwd zitten, maar dat zal wel per persoon verschillen.

Antwoorden (6)

Aan het geluid zal je als het goed is wel wennen. Ik heb zelf naast een spoorlijn en naast een snelweg gewoond. De eerste nachten lig je daar echt wakker van, maar na pakweg een week zou je er gewend aan moeten raken. Als dat niet lukt, kan je oordoppen op maat laten maken. Die werken beter dan de standaard doppen. Het licht zal je met goede (rol)gordijnen buiten moeten kunnen sluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tegen het licht zou je nog een maskertje op kunnen doen. Maar verder is het wennen. En ben je eenmaal gewend, dan vind je het thuis in je dorp akelig stil.
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt Annelies, als kind woonde ik in een druk centrum, ik sliep daar heerlijk, ben na mijn trouwen in een dorp gaan wonen en kon de eerste weken niet slapen van de stilte, Ging een paar jaar geleden ivm een verbouwing in mijn ouderlijk huis logeren en kon daar die 2 weken niet slapen van de herrie. +
Hoe lang woon je al op kamers?
Heb je die wasbolletjes van Ohropax?
Die houden echt wel veel geluid tegen.

Je zult er aan moeten wennen.
Want hoe wil je anders op vakantie?
Na je studie gaan reizen?
Slapen op een boot bijvoorbeeld?
In een jeugdhotel?

Ik wil daarmee maar zeggen: een slaapmaskertje en oordopjes, dat kan geen kwaad.
Maar verder proberen er heel relaxed aan te wennen
en je niet druk maken. Het komt wel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je went vanzelf wel aan het geluid. In het begin is het erg vervelend, maar na een tijdje merk je het niet eens meer. Als je al oordoppen draagt is er verder niks meer wat je daaraan kan doen.
Waarschijnlijk, als je gewent bent, kan je in je eigen dorp niet meer goed slapen omdat het er zo akelig stil is ;-)

Ik denk dat het licht vanzelf ook wel went. Zo niet, dan kan je natuurlijk een maskertje op doen of je bed in een hoek zetten waar het minste licht komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bij de Kruidvat Melatonine kopen. Dit is natuurlijk, en zorgt ervoor dat er van je slaaphormoon, meer word aangemaakt. Dat moet het wakkerblijven wel doorbreken.

Andere opties:
Bed op een andere plek zetten? kast voor het raam? Zwart papier voor het raam plakken? Enz!
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is misschien een idee om wat rustige muziek op te leggen om te ontspannen tot je slaapt en je dan hierop te concentreren ipv op het lawaai van buiten.