Wat werkt nu ECHT goed tegen keelpijn?

1001 middeltjes op de markt, maar geen van alleen werken ze (strepsils en die troep allemaal)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat Loenie zei, Trachitol, het werkt echt.

Antwoorden (39)

Van de zelfzorgmedicijnen werkt Trachitol echt het beste.
Wel gelijk nemen bij beginnende keelpijn.

Gorgelen met zout water helpt ook heel goed. Paar keer per dag lauw water met een theelepel zout erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij ouderwets dropwater. Werkt iedergeval even verzachtend als al die dure troep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgelen met kamillethee. Hiervan kun je ook om de dag (anders slecht voor je maagslijmvlies) een kopje drinken met een schepje honing erin. Verder paracetamol..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon water drinken. Niet veel, maar wel heeeeel regelmatig een slokje. Een suikervrij dropje of zuurtje doet het ook goed.

De keel moet gesmeerd worden, en dat kan ook op deze manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haring eten. Lekker vet, smeert de keel. Je moet er alleen wel van houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hibitane, krijg ik altijd van mijn vriendinnetje, werkt helemaal super!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme drankje (zoals thee) en dan een eetlepel honing erbij. Werkt goed en is niet al te duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt bij mij ook het beste: met kleine slokjes hete thee drinken. Het verzacht en verdooft de pijn. De honing hoeft niet eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Mijn ervaring is,dat geduld het enige is dat echt helpt, na een tijdje.Tevens het goedkoopste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij werken strepsils het best die gele in drukverpakkig. Tegen ontstoken kelen helpt het zelfs. Maar zou naar 7 dagen naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan slapen met een sjaal om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat 'echt werkt, is mijn favourite middel "Zilverwater".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd veel baat bij ''Fischermansfriend''.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het dus verkeerd gespeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet maar een paar stukjes rauwe ui,of een stukje groene peper,dit dood de bacterien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermijd roken, te veel of verkeerd stemgebruik, het inademen van prikkelende stoffen en hete spijzen of dranken.

Bij keelpijn is bevochtigen van de keel het beste advies.
Dit kunt u doen door te zuigen of sabbelen op een snoepje of dropje. Dit bevordert de doorbloeding van de keelspieren en het bevochtigt de keel. Gorgelen met bijvoorbeeld zout water (één afgestreken theelepel op een bierglas lauw water) helpt om dezelfde redenen.
De in de handel verkrijgbare gorgeldranken zijn niet beter dan de gewone keukenzoutoplossing.

Het gebruik van keeltabletten is niet nodig, want de werkzame stoffen in deze tabletten hebben weinig of geen effect tegen virussen. Het gaat om het zuigen en dat kan ook op een dropje of een snoepje. Te hard zuigen is af te raden, omdat dit de keelpijn kan verergeren. Zorg er verder voor dat u de keel buitenshuis goed warm houdt (sjaal). Als u toch voor een geneesmiddel kiest, neem dan een ontsmettende zuigtablet, maar verwacht er niet meer van dan van een snoepje. Overigens kan een pijnstiller (bijvoorbeeld paracetamol) ook effectief werken bij keelpijn.
Middelen met uitsluitend menthol, eucalyptol of pepermuntolie prikkelen de keel en zijn daarom af te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik bij beginnende keelpijn altijd trachitol of hibitane, ik vind dat het wel helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strepsels helpen niet. Ik heb heel wat keelpijn gehad, bij mij werkte als enige Tonsiotreen van VSM, een homeopatisch middel wat je gewoon bij Kruidvat of apotheek kan kopen. De zuigtabletten zorgen in het begin voor een verergering van de keelpijn, maar na een paar uur trekt dat weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slik dan kruidentabletten zoals Ricola. Voor onderweg de meeneemverpakking of potters.

Thee, biologisch, saliethee met honing.

Maar bovenal en dit werkt als een speer: Vraag aan jezelf wat wil je nu zo graag vertellen wat je niet uit je strot kan krijgen. De keelchakra? Wat zit je nu dwars? Wat blokkeert die brok in je keel?
Zie de keelpijn als een signaal van je lichaam om je wat te vertellen. Dus zie de keelpijn als iets positiefs. Nu zie je het als iets negatiefs en blijf je met deze instelling gefocussed. Het moet zo snel mogelijk weg. Weer terug de verdrukking in.
Wees blij dat die keelpijn er is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgelen met Superol. Te koop bij drogist/apotheek. Zijn kleine gele tabletjes die je oplost in water. Ruikt en smaakt niet zo lekker maar werkt wel! Ontsmet de keel goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paar schijfjes citroen/limoen in een glas en die stampen, honing en gember erbij en kamillethee erop zetten. Iemand ooit voor me gemaakt en altijd blijven gebruiken omdat het heerlijk verzacht :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een schepje honing door een kop lekkere warme thee, en rust nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb van een antilliaanse geleerd dat warme cola goed helpt bij keelpijn ( niet heet gewoon niet koud uit de koelkast dus.
Ook helpt gember goed, deze zachtjes in water laten koken en elk halfuur een theelepeltje nemen van het aftreksel. Dit heb ik weer van mijn chinese baas geleerd.
Zelf ook weleens geprobeerd en het werk in iedergeval heel verzachtend op de keel.

Keelpijn gaat nergens sneller van over, je kunt het alleen verzachten.
Net als bij griep eigenlijk, als deze 5 dagen duurt, duurt hij na een kuurtje/stomen en nog al niet meer nog steeds 5 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie hete soep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ijskoude Jägermeister (oid) is ook een prima (tijdelijke) keelverzachter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gorgelen met azijn .
het klinkt niet lekker maar het helpt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoethoutthee
ik heb nog niets anders ontdekt dat zó veel verzacht. letterlijk direct voelbaar. die thee is werkelijk te drinken, terwijl elk eerder slikken zeer deed.
daarom hebben we altijd een doosje zoethoutthee in huis, want als die ooit nodig is, dan is die er direct. hoe sterker je 'm zet, hoe meer effect het heeft. je kunt 'm dus drinken met het zakje er nog in.

verder helpt veel slapen, en zo min mogelijk praten ook goed, maar daar heb je niet á la minuut resultaat van.
wel schreeuwt je keel om rust als je keelpijn hebt. daar naar luisteren is daarom toch ook aan te raden.

maar die zoethoutthee, als je 'm 1x met keelpijn gedronken hebt, dan zorg je er vanzelf voor dat je die voortaan standaard in huis hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keelpijn en om het eender welke andere klacht is een teken van je lichaam dat er iets mis is. Keelpijn loop je bijv. op door overbelasting of "koutje gevat": verminderde weerstand dus. Luister naar je lichaam. Neem rust, ga vroeg naar bed met een warme sjaal om je keel, zorg voor veel warme thee met honing en ziek t uit. Forceren en doorgaan helpt je helemaal niets. Treedt een stap terug, pak je rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch maar niet meer op een hoekje gaan staan.
En anders al het bovenstaande.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, hier in Friesland hebben we een middeltje dat elke keer weer zijn werking doet bij keelpijn en verkoudheid!

- Beerenburg
- Rauw geklutst eitje
- Bastaardsuiker

En dat in 1 keer naar achteren werken, het is VIES! maar het werkt fantastisch!

Oh en Trachitol werkt bij mij bij beginnende keelpijn het beste, maar dat werd al eerder genoemd.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie het 1 keer in de antwoorden staan, en dat is PROPOLIS, het is echt waar wat diegene schrijft, wij hebben al 30 jaar ervaring met bijen produkten, dus natuurlijk, en het is fantastisch, even googelen en je weet veel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ramenas

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar Het is een GRANDIOOS GENEESMIDDEL TEGEN KEELPIJN Maak een Gat in de ZWARTE Ramenas en laat het Sap opkomen een Lepel SAP MET HONING EN JE BENT ZO BETER
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Griekenland heb ik ooit een middel gehaald waar je 3x per dag mee moet gorgelen, een week lang. Nou, na 1 dag ge-gorgel waren alle klachten verdwenen! Superspul dus!
Het heet Hexalen en het is hier in NL alleen op recept verkrijgbaar tegen ontstekingen in de mondholte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon pottertjes eten. ze zijn te koop bij etos
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee paracetamoltabletten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bedoelt...scherpe keelpijn...dus die je constant voelt....dan weet ik wel een goed middeltje.
Wel heel vies....maar je weet: bitter in de mond...maakt het hart en dus ook de keel gezond.

Komt ie: benodigdheden:

1 glas.
1 laagje bruine azijn. Die voor de sla zeg maar.
1 beetje water.
Busje zwarte of witte peper gemalen uiteraard.

Doe een laagje azijn in het glas.
Doe daar een heel klein beetje water bij...om te verdunnen.
En strooi er dan wat peper in..een laagje zeg maar.
Goed doorroeren...dat de peper door het drankje heen zit zeg maar.

Oke....nu een slokje nemen...NIET INSLIKKEN....
maar ermee gorgelen. Met stemgeluid en zonder stem geluid.
Even halve minuut doen met 1 slokje en dan uitspugen.

Als het goed is dan spuug je het slokje uit en dan zie je een klontje peper.
Die peper heeft alle ziektekiemen verzamelt en bij elkaar gedaan als een klontje en zo gaat het uit je keel.
De azijn des-infecteert....en de peper vernietigd de bacterien.
Een paar keer per dag doen....wellicht 2 dagen en dan zal de keelpijn zo goed als weg zijn.
Het is niet te hachelen..zo vies smaakt het...maar het resultaat is er dan wel naar.
Ooit van een Surinaamse jongen geleerd.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkt Hibitane heel erg goed. Ik denk dat je gewoon moet proberen wat bij jou ook goed werkt, want Trachitol deed bij mij weer niks terwijl anderen zeggen dat dat zo goed werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet gillen roken en drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je op mijn kanaal kijkt zie je ook een vraag over keelpijn.

daar is voorgesteld om veel Honing te slikken. in combinatie met thee is dit heel effectief omdat je je keel warm en vochtig houd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer ik keelpijn heb
drink ik iets warms
zoals warme chocomelk
en dat werkt echt beter dan naar de apotheker te lopen voor niets ^^