Hoe kom ik af van angst?

Ik heb heel erg last van angst in de klas of als ik op straat loop. Ik heb het gevoel dat iedereen met mij bezig is en let dus ook erg op op wat ik doe en hoe ik overkom op mensen. Dit is voorral als ik in de klas zit. Er zitten mensen naast mij en achter mij en ik kan niet mijzelf zijn. Dan neemt de angst zo erg toe dat ik in mijzelf keer en de angst dan regeert. Ik heb lang ook last gehad van bloosangst. Dit is nogsteeds niet helemaal weg maar het wordt met vlagen minder of meer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga in therapie om te kijken waar je onderliggende angst ligt. Dmv cognetieve gedragstherapie kan je van je angsten afkomen. Het is mij ook gelukt!

De meeste mensen zijn helemaal niet zoveel met jou bezig - ze zijn vooral (ook, net als jij) met zichzelf bezig. Dus je angst heeft niet echt een grond. Therapie kan je ervan af helpen, of het in ieder geval dragelijk maken, zodat het je niet meer zo beheerst. Ga naar de huisarts; die heeft soms / vaak ook een psycholoog op de praktijk rondlopen, of iemand anders die zich vooral ook bezig houdt met psychosociale klachten als de jouwe, of hij/zij kan je doorverwijzen naar iemand buiten de praktijk die je kan helpen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100