Hoe kom ik af van angst?

Ik heb heel erg last van angst in de klas of als ik op straat loop. Ik heb het gevoel dat iedereen met mij bezig is en let dus ook erg op op wat ik doe en hoe ik overkom op mensen. Dit is voorral als ik in de klas zit. Er zitten mensen naast mij en achter mij en ik kan niet mijzelf zijn. Dan neemt de angst zo erg toe dat ik in mijzelf keer en de angst dan regeert. Ik heb lang ook last gehad van bloosangst. Dit is nogsteeds niet helemaal weg maar het wordt met vlagen minder of meer.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
MasterSword
3 jaar geleden
Gewoon jezelf zijn, ook op school als het niet de les verstoord.
Jij kunt beter zelf eens de boel omdraaien.
Voor dat je iets doet probeer eens in je gedachte bedenken,
hoe die persoon zal kunnen reageren. Snap dat het eng is hoe sommige mensen kunnen reageren,
maar als je niks doet sociaal gezien kun je ook geen fouten maken waar je van leert. gewoon je zelf dus zijn, mensen die dat niet accepteren ( die moet je negeren )
mensen die jou accepteren ( gewoon contact mee hebben ) laat de angst jou niet opgesloten houden,
met niks zeggen en niks doen krijg je niet vanzelf vrienden en contact met mensen.
tinus1969
3 jaar geleden
Hier zijn therapeuten voor, laat je door de huisarts verwijzen.
Castle
3 jaar geleden
Is er iets aan je lichaam waardoor mensen naar je kijken? Ga eens naar je huisarts en vraag eens een doorverwijzing voor professionele hulp. Ik kan wel zeggen dat je niets aan moet trekken van andere of gaan zeggen dat je gewoon jezelf moet zijn maar dit zal niet helpen vermoed ik. Ga naar de huisarts a.u.b.

Antwoorden (2)

Ga in therapie om te kijken waar je onderliggende angst ligt. Dmv cognetieve gedragstherapie kan je van je angsten afkomen. Het is mij ook gelukt!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De meeste mensen zijn helemaal niet zoveel met jou bezig - ze zijn vooral (ook, net als jij) met zichzelf bezig. Dus je angst heeft niet echt een grond. Therapie kan je ervan af helpen, of het in ieder geval dragelijk maken, zodat het je niet meer zo beheerst. Ga naar de huisarts; die heeft soms / vaak ook een psycholoog op de praktijk rondlopen, of iemand anders die zich vooral ook bezig houdt met psychosociale klachten als de jouwe, of hij/zij kan je doorverwijzen naar iemand buiten de praktijk die je kan helpen. Succes!