Door welk lichaam orgaan wordt wiet afgebroken en is dit echt schadelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

De lever als ik het goed heb.
En natuurlijk is dit schadelijk. Het is en drugs, je kunt er verslaafd aan raken en door gewenning zul je steeds meer en meer nodig hebben om het gewenste resultaat te bereiken. Dit is uiteraard erg schadelijk voor je lichaam.
Als sigaretten en waterpijp al erg schadelijk zijn, dan is dit het ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad door je lever. En blowen is zoals hierboven aangegeven niet goed voor je. Uiteraard heeft het te maken met de frequentie, want eens eens een keertje blowen kan hartstikke grappig zijn.
Ik heb echter mensen gekend die dagelijks blowden en ik zag deze mensen veranderen en helaas niet in de positieve zin. Om te stoppen moeten frequente blowers echt afkicken. Een persoon zie ik nog af en toe, hij is nooit meer de oude geworden.

Fijne avond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen is wiet niet verslavend dus je kan moeilijk afkicken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, believe me: wiet is zeker verslavend...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zekerverslavend!
Zoals gezegd door de lever. Veelvuldig gebruik kan ook schadelijk zijn voor je lever, maar kan ook de bloedplaatjes gaan vervormen waardoor het bloed niet goed meer wil stollen bij een (inwendige) bloeding.
Als je jong bent is regelmatig gebruik van wiet ook zeer nadelig voor de ontwikkeling van je hersenen. de omvang van je hersenen neemt nog toe tot je 23ste, maar de ontwikkeling van je frontale cortex gaat nog door tot je 28ste. Er komen dan geen hersencellen meer bij maar de verbindingen tussen hersencellen kunnen nog wel flink wijzigen. Dit deel van de hersenen is juist heel belangrijk omdat je daarmee besluiten neemt, kunt plannen en goede (morele) afwegingen maken. Alcohol en cannabis kunnen een goede ontwikkeling van dit hersengebied in de weg staan en als dat gebeurt word je eigenlijk nooit meer volwassen en komt het nooit meer helemaal goed. Ook niet als je later helemaal afkickt.