Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben bepaalde zonnebrillen neuspads en andere niet?

bijvoorbeeld bij Carrera heeft het model Grand Prix 2 geen neuspads en het model Panamericana wel neuspads.

3 jaar geleden
835
Utrecht
3 jaar geleden
Om keuze te bieden aan consumenten. Niet iedereen wil neuspads.
Dus maar Carrera brillen met en zonder.
testje34
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Heb sinds kort voor het eerst een zonnebril zonder neuspads. Na het dragen van de zonnebril gedurende een 6/7-tal uren, merk ik dat hij wat zwaar op de linkerbovenkant van mijn neus ligt. Als gevolg daarvan kan ik een kleine hoeveelheid pijn ervaren, en is er een donkerrood vlekje ontstaan van het duwen. De rechterbovenhoek van de neus heeft helemaal niets. Edit: Het vlekje is een paar uur later weer verdwenen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je heby het over zonnebrillen, maar dit geldt voor alle brillen. Als je volledig kunststof monturen hebt, dan zijn deze zo afgewerkt (glad, huidvriendelijk) dat ze gedurende de hele dag gedragen kunnen worden. Bij monturen van metaal (draadmonturen) is deze constructie niet mogelijk en daarom gebruikt men een constructie met "neuspads" die het dragen van de bril gedurende de hele dag veraangenaamd.
(Lees meer...)
jc54
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding