Waarom krijg je 'gescheurde' mondhoeken wanneer je een vitaminegebrek hebt?

Kun je het ook aan andere bepaalde plekken merken aan je lichaam dat je een vitaminegebrek hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (4)

gescheurde mondhoeken noemen ze "scheurbot"
dat krijg je niet alleen van vitamine gebrek maar ook van vieze glazen
vitamine gebrek merk je ook aan snel vermoeidheid.
bleek gelaat.
gauw vatbaar voor infecties en verkoudheid.
doffe haren en haaruitval.
als je voldoende groente en fruit eet en veel water drinkt is je lichaam snel in een goede ballans en leef je gezond en voel je lekker fit...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gescheurde mondhoeken kan veroorzaakt worden door een gebrek aan vitamine B en C. Vitamine C is gericht op regeneratie en groei. Bij een tekort kunnen de cellen zich niet snel genoeg herstellen.

Maar ook een Gevoel van slapte
- Voorjaarsmoeheid
- Slecht genezende wonden
- Prikkelbaarheid
- Bloedend tandvlees, loszittende tanden
- Gemakkelijk blauwe plekken krijgen
- Gewrichtspijn
- Gebrek aan eetlust
- Hartklachten

In onderstaande link meer symptomen bij vitaminegebrek.
http://www.kruidenvrouwtje.nl/vitaminen/B2.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed invetten.
En als het niet over gaat: Hup naar de dokter!

Misschien is het een candidainfectie, koortslipresten, allergie, eczeem of een schimmelinfecties of misschien vitaminetekort (maar welke?).
En als je huisarts er niet uitkomt, zou ik toch maar vragen of je naar de dermatoloog kan.

Bijna niemand heeft een algemeen vitaminegebrek,
behalve als je een eetstoornis hebt.

Afhankelijk van de betreffende vitamine die verminderd aanwezig is, treden verschijnselen op. Huidafwijkingen, verhoogde vatbaarheid voor infecties en verhoogde bloedingsneiging zijn slechts enkele voorbeelden.
Zo kan een tekort aan ijzer bijvoorbeeld zorgen voor bloedarmoede. Ook wanneer je denkt gevarieerd te eten, is het nog best mogelijk dat je toch bepaalde voedingsstoffen mist. Ben je benieuwd of jij wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt?
Doe dan hier gratis de voedingstest.
http://www.fitforme.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tong is de spiegel van de organen, het is een belangrijke indicator van de gezondheid. Heb je een kloof in het midden van je tong? Je hebt een zwakke maag en je spijsvertering is niet geweldig. Hoogstwaarschijnlijk heb je een tekort aan voedingsstoffen. Je voelt je vast opgezwollen na elke maaltijd en hebt last van een energiedip midden op de dag. Koolzuurhoudende dranken zijn ook niet goed voor je. Een zere tong, een tong met tandafdrukken langs de rand, een brandende tong of een tong met dikke witte aanslag. Niet alleen de tong geeft een signaal af. Ook de oren, je huid, maag en ontlasting schreeuwen soms om échte voedingsmiddelen.