Ik heb regelmatig hoofdpijn aan de rechterkant van mijn hoofd. De linkerkant dus niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen vlekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik houd mijn telefoon welaltijd aan de rechterkant van mijn hoofd. Maar ik bel niet zo bijzonder veel.

Het beste antwoord

Ga zowieso even langs de huisarts. Hij heeft vast wel een medicijn hiervoor. Het kan ook zijn dat je een spanningshoofdpijn hebt vanuit je nek. Of dat je slechte ogen hebt. Laat je ogen nakijken. Heb je al lenzen of een bril? Misschien is de sterkte veranderd. Sterkte ik weet hoe vervelend het is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan Clusterhoofdpijn zijn.
Clusterhoofdpijn gaat gepaard met korte maar zeer hevige en pijnlijke aanvallen van eenzijdige hoofdpijn - aan de linker- of rechterkant van het gelaat.

De oorzaak van clusterhoofdpijn ligt bij een storing in de neurotransmitters waardoor de bloedvaten ontsteken, met pijn tot gevolg. Een storing in onze biologische klok, vooraan in de hersenen, speelt vermoedelijk ook een belangrijke rol. Erfelijkheid kan ook een rol spelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Clusterhoofdpijn is met medicatie meestal zeer goed te behandelen, maar daarvoor is het belangrijk dat de juiste diagnose wordt gesteld. Dus kan je best naar de huisarts gaan.