Waarom heb ik over heel mijn lichaam jeuk?

Ik heb dus erg veel last van jeuk. Ik word er snachts wakker van. Ik zit heel de dag overal te krabben voornamelijk mijn armen, benen, rug en buik. Ik vet mijn lichaam dagelijks in met bodylotion om de droogheid te voorkomen. Ik krab heel mijn huid telkens kapot omdat het zo ontzettend erg jeukt. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.... omdat het dus ook niet op één plek is maar zo wat overal. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kan te maken hebben met histamine in je voeding en met stoffen die de histamine vrijmaken, zoals exorfinen. Kan te maken hebben met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, waaronder vitamine D. Eventueel medicijngebruik kan soms ook klachten geven.

Antwoorden (2)

Jeuk kan heel veel oorzaken hebben.Je kan voedsel eten wat je niet kunt verdragen, het kan zijn dat je het wasmiddel niet verdraagt wat gebruikt wordt om je kleding te wassen. Je kunt nerveus zijn, waardoor je overal jeuk krijgt.
Ga naar de huisarts. Die stuurt je door naar een dermatoloog. Dan kunnen ze huistesten doen en hopelijk ontdekken wat de oorzaak is. Ik weet uit ervaring dat jeuk erger is dan pijn.
6 jaar geleden
Ik heb daar zelf ook last van, in de winter. Dat komt puur door een droge huid door de kou, zelfs invetten helpt dan maar tijdelijk. Rond de lente (of eerder, als de ergste kou voorbij is) verdwijnen de klachten vanzelf weer. Mogelijk is dat bij jou ook de oorzaak, maar je kunt voor de zekerheid altijd contact opnemen met je huisarts.