Ik heb last van mijn voorhuid, wat te doen?

Mijn voorhuid plakt een beetje ook als ik gedoucht heb. Ook jeukt het vaak. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Het kan een infectie zijn, stinkt het ook?
Ik zou naar de huisarts, waarschijnlijk krijg je een zalfje.
En zorg dat je tijdens het douchen de penis goed reinigt, ook onder de voorhuid.
Liever niet met zeep, hooguit een klein beetje milde zeep.
Ritsuka
11 jaar geleden
zoeiso moet je die regio alleen met water wassen. Ook onder de voorhuid. Als je dat niet doet: Dat is het waarschijnlijk. Als het dat niet is, kan je een infectie hebben opgelopen, en is het zaak dat je even bij een huisarts of GGD langs gaat. Bij GGD kan dit ook anoniem, bij mijn weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat te doen?

Proberen de oorzaak te vinden en hoe moeilijk het ook is, niet gaan krabben.......

Wat zou het kunnen zijn?

Als eerste is een Soa een mogelijkheid
Allergische reactie op wasmiddel
Allergische reactie op zeep
Allergie voor rubber (condoom)

Maar ook een schimmelinfectie kan heel goed. Veel vrouwen hebben hier last van, door minder weerstand, hormonen, zwangerschap etc, maar het is wel besmettelijk voor de partner. Jeuk is de meest voorkomende klacht daarbij, maar ook nattige, plakkerige huid kan daarbij voorkomen.

Ik weet dat vrouwen zonder recept een creme daarvoor kunnen kopen, maar weet niet of die ook geschikt is voor het mannelijke lid.
Een belletje ha is op zijn plek hier denk ik.

Succes