Als ik mijn tampon uitdoe, hangt mijn binnenste schaamlip eraan vast. Hoe kan ik dit vermijden?

Het doet heel veel pijn wanneer ik het eruit haal en ik zit dan wel een kwartier eraan om mijn schaamlip los te krijgen ik ben heel bang wanneer dit gebeurd iemand tips of ben ik de enige?!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
Nat maken, los weken.
Rieneke1
3 jaar geleden
Plaats je de tampon wel diep genoeg?
Anders voor het verwijderen even wat glijmiddel aanbrengen?

Antwoorden (2)

Ik denk dat je tampon dan nog niet "doorweekt" genoeg is om hem goed eruit te krijgen. Gebruik je de goede maat tampon voor de zwaarte van je menstruatie? Bij hele lichte menstruatie kun je voldoen met een minitampon. En na hoeveel tijd verwissel je? Ik denk dat als je je tampon er iets langer in laat zitten hij makkelijker naar buiten glijdt. Hij moet goed vol bloed zitten, maar nog niet doorlekken.
3 jaar geleden
misschien kan je je schaamlippen spreiden als je je tampon eruit haalt. of probeer je schaamlippen een beetje vochtig te maken. misschien blijft het dan minder plakken.