hoe socialer worden

ik ben nu 17 jaar en heb eigenlijk geen vrienden. Ik wil wel graag socialer worden maar ik weet gewoon niet hoe. op school ga ik wel met mensen om, maar ik weet niet hoe ik een gesprek moet beginnen en hoe ik verdermoet gaan met een gesprek. mijn gesprekken zijn meestal heel oppervlakkig, maar ik weet gewoon niet wat ik moet vragen om een gesprek gaande te houden.
heeft iemand tips??

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik heb ook op voetbal gezeten , maa rhet blijt altijd maar bij die ene training, net als op school. En ik probeer ook interesse te tonen, maar als je ze elke dag spreekt, heb ik na een week niks meer te 'bespreken' zegmaar. ik zit ook in een ander eplaats op school dan waar ik woon, dus die kinderen hebben het de hele tijd over mensen die ik niet ken en ze gaan naar cafés die ik niet ken. hoe moet ik daar mee omgaan??

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga bij een teamsport of vereniging. Dan zit je op elkaars lip en is het, ook als je moeilijker contact maakt van nature, bijna onvermijdelijk om niet in gesprek te raken met mensen. Verder is het ook een kwestie van interesse tonen, doorvragen en vriendelijk blijven. En natuurlijk proberen om gewoon wat af te spreken. Dit laatste het liefst met een groep, want anders blijf je van die 1 op 1 contacten houden. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wel goed dat je hier zelf wat aan wil doen. :) Toegevoegd na 21 minuten: Maar bij voetbal heb je toch ook wedstrijd op zaterdag enzo? Dan krijg je wel een echte band met elkaar als je ze elke week twee keer ziet. Op school kun je natuurlijk vragen of je een keer mee uit mag. Zelf toen ik eigenlijk langzaam uitging toen kende ik iemand van mijn school die al regelmatig uitging. Die heeft mij vervolgens in zijn stamkroeg aan iedereen voorgesteld. Als je daar vervolgens dan vaker komt dan worden het ook jouw kennissen/vrienden.

Je kunt dit oefenen door van te voren vragen te bedenken. Je kunt daarna ook gewoon wat over jezelf vertellen en hopelijk wordt daar dan op gereageerd. En sowieso gaan oefenen op de mensen om je heen. Misschien kan je t eerst eens thuis bij iemand uitproberen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100