kun je verslaaft zijn aan frituur

Toegevoegd na 22 seconden:
Dus patat, frikandellen etc...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kreeg meteen honger toen ik je vraag las mmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat probleem heb ik dus ook! als ik een week geen friet heb gegeten, en ik zie het woord friet of ik zie een afbeelding krijg ik direct weer zin om de frituur aan te zetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
na ween week pas ik heb dat altijd

Antwoorden (7)

Ja dat kan. Eigenlijk kun je aan alles verslaafd raken.
Bij frituur is het vaak het vet waar je verslaafde aan kan raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichamelijk kun je er niet verslaafd aan raken. Je kan wel verslaafd raken aan de gewoonte. Als je niet gewend bent om te koken zul je het veel moeite vinden. En ben je niet gewend aan de smaak van "niet-vet" eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het eten van vette, gefrituurde etenswaren, beloont ons lichaam ons, met een heel fijn gevoel, dat aanvoelt als HEERLIJK, HEERLIJK en HEERLIJK.
We worden er blij van en voelen ons goed.
Dus ja, dit is een ernstige verslaving!!!
Want ons lichaam is zo maar niet tevreden en wil steeds meer, op den duur kunnen we ons alleen maar goed voelen door veel vette frituur te eten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, dat klinkt net als harddrugs! Kwaad al is geschiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je, er is altijd wel een weg terug, wel niet makkelijk, maar het kan en nu nog uit vrije wil, maar wordt je ouder en je krijgt door al dat vet problemen met hart en bloedvaten, diabetes, darmproblemen, maag problemen enz.
Dan ga je je eigen behoorlijk schuldig voelen!!!
Dan kan je je wel voor je kop slaan, dat je niet eerder bent gestopt.
Ja, dat kan!

Er zijn vele mensen die hun gezondheid hebben verpest aan deze verslaving!
Rommel word door middel van kruiden en specerijen op smaak gebracht zodat de gemiddelde mens een gefrituurde snack beoordeeld als heerlijk, terwijl ze gewoon troep eten!

Ikzelf heb ook een periode gekend dat ik vaste klant was bij de snackbar, het is makkelijk, goedkoop, lekker en het geeft je een tijdelijk voldaan gevoel!

Maar opeens besef je dat je gewoon vieze rommel eet en je lichaam verpest.

Frituur kun je in hetzelfde vakje plaatsen als alcohol!
Geniet, maar met mate!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet zozeer verslaving aan vet maar aan de combinatie van knapperige zoetigheid waarbij vooral een koolhydratenverslaving een rol kan meespelen. Veel gefrituurd spul bestaat immers uit snelle koolhydraten, zoals aardappel, ragout van bloem in kroketten en vergeet niet dat de suikerpot kwistig gehanteerd wordt bij dergelijke voedingsmiddelen. Als je gezond wilt doen kom je ook bekocht uit. De sladressing bestaat al gauw voor 20% uit suiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, omdat er in de meeste producten uit de snackbar suikers zitten en die zorgen ervoor dat je je lekker gaat voelen. Dus hou er rekening mee en probeer het te beperken tot eens in de zoveel tijd want het is ook nog eens niet echt gezond.