Waarom komt mijn ondergoed altijd los op de naden?

Ik heb eindelijk fijn ondergoed gevonden maar ook deze (zoals een aantal ander geprobeerde) komen los op de naad. Ik draag nu van het kruidvat merk Anni Rolfi maar ik heb dus al bij meerdere gehad dat het op de naad kapot gaat. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Dat doet vermoeden dat je een te kleine maat kiest, waardoor het goed trekt bij de naden en die het op den duur begeven. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt...
Pieterke
3 jaar geleden
Ik denk dat je een grotere maat moet hebben.Er staat nu teveel spanning op de naden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als ik maat M neem van dit merk dan is hij mij veel te groot! Van veel merken zijn s overens ook wel war groter bij me, dus ik weet niet of ze te strak zitten.. heb ook wel eens gehoord dat het door de droger kan komen?
AlphaLimaSierra
3 jaar geleden
ik herken het probleem wel. op den duur laten bij mij de naden ook altijd los.

Antwoorden (2)

Dat heeft zeker met prijs en kwaliteit te maken (Kruidvat, Wibra en Zeeman willen graag goedkoop zijn, maar dat heeft ook consequenties). Probeer eens bekende merken zoals Sloggi of TenCate. Kost wat meer maar heb je wel betere kwaliteit.
Ook een maatje groter kan trouwens veel problemen oplossen.
Toegevoegd op 23 januari 2021 21:53: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Het schijnt zo te zijn dat Anni Rolfi óók van Ten Cate is...
Dat heeft te maken met het materiaal, waar ondergoed van is gemaakt.
Meestal rekken ze wat mee, waardoor het ondergoed mooi glad om je lichaam zit. Daarvoor is aan het materiaal vaak een stof als elastaan toegevoegd, dat voor elasticiteit zorgt.
Voor het in elkaar zetten van het ondergoed, wordt geen elastische draad gebruikt. Dus de stof, die wel elastisch is, zorgt voor spanning bij de naden en dat zorgt ervoor dat ondergoed vaak kapot gaat bij de naden. Hoelang dat duurt, hangt ervan af of je de juiste maat draagt en ook de kwaliteit van het product.