Waarom komt mijn ondergoed altijd los op de naden?

Ik heb eindelijk fijn ondergoed gevonden maar ook deze (zoals een aantal ander geprobeerde) komen los op de naad. Ik draag nu van het kruidvat merk Anni Rolfi maar ik heb dus al bij meerdere gehad dat het op de naad kapot gaat. Hoe komt dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat heeft zeker met prijs en kwaliteit te maken (Kruidvat, Wibra en Zeeman willen graag goedkoop zijn, maar dat heeft ook consequenties). Probeer eens bekende merken zoals Sloggi of TenCate. Kost wat meer maar heb je wel betere kwaliteit. Ook een maatje groter kan trouwens veel problemen oplossen.

Toegevoegd op 23 januari 2021 21:53: tekst

Dat heeft te maken met het materiaal, waar ondergoed van is gemaakt. Meestal rekken ze wat mee, waardoor het ondergoed mooi glad om je lichaam zit. Daarvoor is aan het materiaal vaak een stof als elastaan toegevoegd, dat voor elasticiteit zorgt. Voor het in elkaar zetten van het ondergoed, wordt geen elastische draad gebruikt. Dus de stof, die wel elastisch is, zorgt voor spanning bij de naden en dat zorgt ervoor dat ondergoed vaak kapot gaat bij de naden. Hoelang dat duurt, hangt ervan af of je de juiste maat draagt en ook de kwaliteit van het product.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100