Ik heb altijd een lage bloedruk gehad. Hoe kan het zomaar te hoog zijn?

Mijn bloeddruk is al heel mijn leven 120/75 tot aan vandaag meet ik 140/80 kan je bloedruk zomaar te hoog zijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Het is een momentopname, meet het eens op verschillende momenten van de dag

Antwoorden (2)

140/80 is nog een normale bloeddruk,heb je voor de meting een inspanning gedaan,koffie gedronken,genomen door dokter of anders steeds bij u zelf...veel dingen die een lichte verhoging kunnen geven.
fremar
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord het zal niet erg verontrustend zijn.
Ik hou het in de gaten.
Erna55
3 jaar geleden
Het is mij niet duidelijk waarom je het nodig vindt om je bloeddruk in de gaten te houden, terwijl je de normale schommelingen niet kent.
140/80 is geen te hoge bloeddruk....
Dit is een momentopname.

Indien de bloeddruk regelmatig wordt gecontroleerd (bijvoorbeeld drie keer op een dag, en dat ook nog een aantal dagen), en de bovendruk gemiddeld 140 is, kun je spreken van een te hoge bloeddruk.

Maar bent u ouder dan 70 jaar, dan is deze bloeddruk (gemiddeld) zelfs prima.
Dan volstaat een bovendruk van onder de 150.