is een wortelkanaal ontsteking te verhelpen door diclofenac te sliken?

diclofenac hadden wij nog in huis Het middel is een goede ontstekingsremmer ik slik nu 2 dagen 2 pillen perdag en ik merk dat de pijn nu zo wat weg is .ik heb Geen zin om naar de tandars te gaan dus ik hoop dat de pijn niet meer teurg komt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Gebit
8.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
de pijn was de heeletijd aanwezig maar door de pillen te sliken voel ik er nu nog weinig van
BonBonvanJohn
5 jaar geleden
Dat je weinig pijn ervaart wil niet zeggen dat het over is/gaat. een wortelkanaalontsteking kan ook komen door een (gedeeltelijk) afgebroken tand waardoor nu één of meerdere wortelkanalen open liggen. En dat gaat niet zomaar over. Ook niet met zware pijnstilling of ontstekingsremmers. Het zal uiteindelijk erger worden en hoe langer je wacht met behandeling des te meer moeite de tandarts moet doen om het überhaupt te kunnen behandelen. Het kan ernstige gevolgen voor je gebit en kaak. Ik raad echt aan om naar de tandarts te gaan. Ik ben zelf kind aan huis bij de tandarts, hier spreekt een ervaringsdeskundige.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Maak je geen zorgen.... uiteindelijk zul je "gráág" naar de tandarts gaan....

Antwoorden (1)

Het is niet altijd direct duidelijk te merken dat u een wortelkanaalontsteking heeft en er een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk is. U kunt heftige pijnklachten ervaren maar soms zijn er ook geen duidelijk merkbare klachten. Soms zijn de eerste symptomen dat uw tanden of kiezen extra gevoelig worden voor warm en koud. U kunt een voortdurende kloppende pijn in de tand of kies of kaak voelen. Op het moment dat deze klachten voortdurend heeft, en deze slechts kort te onderdrukken zijn met pijnstillers is het van belang dat u contact opneemt.

Een wortelkanaalsontsteking gaat niet vanzelf over, wanneer het tandweefsel eenmaal is ontstoken, zal het niet meer genezen. Het ontstoken tandweefsel dient u te laten verwijderen met een wortelkanaalbehandeling. Wanneer u dit niet doet sterft het tandweefsel af en kan de ontsteking zich naar het kaakbot uitbreiden. Hierdoor kan het uw kaak aantasten en daarmee kunnen meer tanden en kiezen verloren gaan.

Er kan ook gekozen worden voor het trekken van de tand of kies. Hiermee verliest u echter uw eigen tanden, dit raden wij u daarom niet aan. Het is in bijna alle gevallen het beste om zoveel mogelijk uw eigen tanden en kiezen proberen te behouden.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Plus !
Vanwege de sleutelzin: "Een wortelkanaalsontsteking gaat niet vanzelf over, wanneer het tandweefsel eenmaal is ontstoken, zal het niet meer genezen."
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ik ben bij de tandarst geweest het bleek een gaatje te zijn en iets met de vuling hij had het iets aangepast maar de pijn is nog niet gelijk over gegaan ik heb vandaag nog 3 pijnsillers genomen de pijn die ik soms nog kreeg was super heftig maar op de fotos te zien was er niks onstoken hij zei alls de pijn bleef dan moet ik een wortelkanaalbehandeling
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
en de kies was overbelast