Ik heb een slotjesbeugel maar door de druk doet het zeer wat moet ik doen?

Ik heb een slotjesbeugel maar door de druk doen me tanden zeer elke hap eten met bijten is pijn lijden is er iets dat helpt tegen de druk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

waarschijnlijk heb je hem net pas. de eerste dagen is het heel vervelend, na een tijdje neemt de pijn af en raak je gewend aan de beugel. Neem gewoon een paracetamol, en probeer zachte dingen te eten. Bijvoorbeeld; Vla, Yoghurt, zachte groente, etc. Als je 's avonds gaat eten laat je ouders je eten dan met een mixer ''vermalen'' zodat het makkelijk eetbaar is zonder al te veel te kauwen. Verder geldt; volhouden, het eindresultaat is het echt waard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is je beugel gisteren of vandaag strakker gedraaid? Dan doet het altijd even zeer. Neem een aspirine en probeer vooral zachte dingen te eten, morgen ofzo is de pijn wel weg.
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Als het gisteren voor het eerst er in gezet is, kan het wel een paar dagen pijn doen. Je tanden worden naar een andere positie getrokken, en dit doet nu eenmaal zeer.
Het word vanzelf minder.
nee er is niets dat je kunt doen. Deze druk neemt na een paar dagen af. Het beste kun je je tanden een beetje ontzien en bv pap en soep eten. En als het echt heel rot is, kun je een paracetamol nemen.
Sterkte!