Wat kun je doen tegen tanden knarsen afgezien van een bitje om je tanden te beschermen?

Hoi allemaal,

Mijn vriend heeft heel erg last van tanden knarsen in zijn slaap.
Of eigenlijk heb ik er meer last van als dat hij heeft want ik vind het vreselijk om te horen. Soms dan zeg ik wel eens: Lieverd denk aan je tandjes! en aai hem dan even over zijn rug of over zijn hoofd en vaak stopt het dan even voor enkele minuten maar vervolgens begint het weer.
Ik vind het zo vervelend geluid en ga dan ook vaak op een andere kamer liggen zodat ik ook lekker kan gaan slapen want het houdt mij wakker.
Ik vind het alleen niet leuk en super ongezellig dat ik steeds van bed moet verplaatsen.
Daarom vroeg ik mij af!
Is er iets te doen tegen het tanden knarsen?
Kun je er vanaf komen? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit

Antwoorden (1)

Laat hem eens informeren bij zijn tandarts. Een onlangs geïntroduceerde nieuwe therapie is BruxStop®. Deze revolutionaire vinding meet de activiteit van de kauwspieren en zorgt ervoor, dat de kauwspieren tijdens de slaap niet meer langdurig aangespannen worden. Daardoor vermindert het tandenknarsen en blijven schadelijke gevolgen achterwege. De fabrikant geeft tevens aan dat men hiermee het tandenknarsen wellicht zou kunnen afleren.

In de link nog meer adviezen.