Ik heb een blaar in mijn wang door mijn groeiende verstandskies, is dit normaal?

Hij komt dus door, en nu prikt er een puntje heel pijnlijk in mijn wang. Is dit normaal, of groeit hij scheef als dit gebeurt? Er zit al een vervelende blaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
7.9K

Antwoorden (2)

ja hoor, op een gegeven moment slijten de scherpe randjes eraf en tegelijkertijd wordt de huid aan de binnenkant van je wang harder. En daarna gaat het vanzelf over. Tot die tijd is het wel erg vervelend, weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil je niet ongerust maken maar zoals jij het beschrijft lijkt het mij dat je verstandskies inderdaad scheef (dreigt te) groeien. Een verstandskies die gewoon groeit geeft een pijnlijk puntje in het tandvlees maar niet in je wang lijkt me.

Raadpleeg voor alle zekerheid even je tandarts of bel eens met het TIP, kijk ook even naar de onderstaande site.

TIP Tandheelkundig Informatiepunt

Rubriek : Tandarts