Waarom weeg ik, in tegenstelling tot vroeger, 's morgens evenveel als 's avonds?

Tot een paar maanden geleden woog ik smorgens altijd 1 a 2 kg minder dan savonds. Sinds een paar weken weeg ik echter elke morgen evenveel dan savonds. Kan pijnmedicatie dit veroorzaken eventueel? Ook ben ik enkele kilo’s bijgekomen zonder anders of meer te eten.

3 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat is de reden dat je jezelf meerdere keren per dag weegt?
SentWierda
3 jaar geleden
Je vermeldt niets over de stoelgang. Vergeten? Of kan het ermee te maken hebben?
Verstopping kan optreden bij bepaalde medicijnen, o.a. bloeddrukverlagers, antidepressiva en narcotica.

Antwoorden (1)

Normaal gesproken hoor je 's ochtends ook lichter te wegen dan 's avonds. Weeg je 's ochtends echt evenveel als 's avonds? Het is belangrijk dat je bij de meetmomenten identiek aan elkaar zijn, dus dat je niet tijdens een meetmoment meer kleding draagt dan bij de ander bijvoorbeeld. Dat is namelijk valse informatie. Verder zouden menstruatie, ontlasting, stress en dergelijke invloed kunnen hebben op de cijfers van de weegschaal.