Hoe komt het dat bij de een emotie omgezet wordt in boosheid en bij de ander in tranen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Emotie is er in vele vormen. Verdriet is een emotie, boosheid, blijdschap. Het ligt aan de eigenschappen van de persoon hoe die reageert op een bepaalde gebeurtenis (bijvoorbeeld het overlijden van iemands moeder), de een bekijkt het vanuit zichzelf (IK heb mijn moeder verloren), de ander bekijkt het vanuit de schuldvraag (die dokters kunnen dat niet eens) of vanuit hun religie (ik begrijp niet waarom God dit heeft gedaan). Al die verschillende zienswijzen uiten zich in een andere emotie.

Elke emotie is toch altijd anders, ZELFS bij dezelfde persoon kan een gebeurtenis die een bepaalde emotie oproept, de ene dag resulteren in boosheid en de andere dag in tranen. Als je baas onredelijk tegen je uitvalt, zijn er sommige mensen die (altijd) boos worden en ook types die in huilen uitbarsten maar ik kan me ook best voorstellen dat beide actie voor dezelfde persoon mogelijk zijn, de ene keer het eerste de andere dag het tweede huilen is meestal het gevolg van een geheel machteloos gevoel, bij boosheid heb je nog iets over van de wil om het "op de andere af te reageren".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100