Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je kunt het ook illustreren: het kind een vraag stellen waarvan je weet dat het erover na zal moeten denken. En dan vertellen dat wat het kind deed toen het niet meteen een antwoord had, denken was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

met jezelf praten in je hoofd.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
je kan zeggen,,, we praten nu niet... met de mond maar in je hoofd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Denken is een filmpje in je hoofd. Je ziet het ook met je ogen dicht, en je kan laten gebeuren wat jij wil."

Als een van mijn kinderen een nachtmerrie had, vertelde ik het zo: "Het is een filmpje in je hoofd, het gebeurt niet echt. Als je slaapt kan je niet zelf laten gebeuren wat je wil. Maar als je dan wakker wordt, dan ben jij weer de baas."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een klein voorbeeld gebruiken
ik zou vragen: Hoe heet de rode teletubbie? (als het kind ze kent natuurlijk).
Dan roep het kind enthousias PO . En dan zeg je. Hoe wist je dat nou? (Daarmee kun je laten zien dat gedachten in je hoofd zitten)

Daarna kun je een iets moeilijkere vraag stellen. als het kind heel even twijfelt over het antwoord kun je uitleggen dat dat nou denken is. Iets tevoorschijn halen uit je hoofd.
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Stel de vraag aan hen en vraag wat ze wat het bij hen doet. Op dat moment denken ze. Dat kun je vertellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding