Kunnen roodharigen de zonnebank beter vermijden? Of werkt het bij hen toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (2)

Mijn roodharige vriendin en ik (donkerblond met een hele lichte huid) gingen naar de zonnebank.

Ik werd niet bruin (ook niet aan het eind van de 'kúr' - zoveel keer en dan gegarandeerd bruin ) ik kende de eigenaar en had een weddeschap gewonnen!

Mijn vriendin had op halve kracht (i.v.m. haar rode haar en lichte huid) mee gedaan, en was net als ik verbrand alleen een graadje erger!

Dat dit gebeurde is wel lang geleden en ik weet niet of en hoe de lampen van de zonnebank veranderd zijn.

Advies : beter niet, maar misschien toch maar informeren bij verschillende zonnebanken.

Succes !

Toegevoegd na 2 minuten:
Eerst even bij de huisarts informeren is ook geen slecht idee ! Die weet veel meer over 'huid' -je grootste orgaan- dan jij en ik samen ;*)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zonnebank is voor niemand gezond (hoewel niet meer zo schadelijk als vroeger, en bij een enkele huidaandoening kan het zelfs therapeutisch werken ). Voor mensen die toch niet of nauwelijks bruin worden is het dus niet alleen overbodig, je loopt ook nog een onnodig risico op verbranding, huidschade en erger.

Die mensen kunnen dus beter de zonnebank volledig mijden en eventueel een zelfbruiner gebruiken (hoewel dat eigenlijk geen pan is, en een bleke huid bij rood haar veel mooier staat).

Jammer genoeg zullen zonnebankinstituten roodharige of witblonde klanten met een witte huid niet weigeren of ontraden de bank te gebruiken. Het zijn namelijk commerciële instellingen, met niet zelden een verbazingwekkend gebrek aan kennisl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een bleke huid staat mooier bij een roodharige? dat is volgens mij een zeer persoonlijke mening!
en dat de zonnebanken alleen maar commerciële instellingen zijn ben ik ook niet mee eens! als je bij binnen komst eens eerst je vrage zou stellen dan kom je nog eens aan informatie, maar de meeste mensen gaan 'gewoon' alleen maar naar binnen om te doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk is dat mijn mening, hoewel niet uitsluitend de mijne. Er zijn inderdaad ECHT ook mensen die nepbruin mooi vinden, maar daar ben ik er niet één van. En IN een zonnebank zou ik nog niet dood gevonden willen worden (ben ook te blank om te bruinen), dus ook dat acht ik uitgesloten.
Ik haal mijn info van Internet e.d. en in dit geval is het duidelijk.
Zonnebanken zouden UIT EIGEN BEWEGING mensen met een te blanke huid niet eens mogen toelaten, vanwege het verhoogde risico op kanker en het ongelofelijke gebrek aan kennis over dit soort dingen ook in de gewone bevolking. Als zonnebanken geen commerciële instellingen zijn, wat zijn het dan? Gezondsheidsinstituten ? Daar is op zich niks mis mee hoor, hert geeft uitsluitend aan waar hun prioriteiten liggen.