Mag een langere persoon echt meer kcalorieen per dag eten dan iemand die kort is en niet aankomen?

Mijn vriendin is lang 178 en doet een dieet van 1500 kcalorieen per dag zij is al vier kilo afgevallen

Ik ben 165 en eet ook 1500 kcal per dag en ben pas 2 kilo afgevallen. Komt dit door haar lengte dat ze meer nodig heeft en ik niet. Zijn woog toen we begonnen 81 kilo en ik 90 kilo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de een sneller afvalt, dan de ander.
Verschil in beweging, misschien fiets jouw vriendin meer, of heeft ze werk waarbij ze de hele dag in beweging is.
Maar het kan ook goed zijn dat jouw vriendin veel vocht vasthield en dit verlies je meestal als eerste als je gaat afvallen.

Maar zoals hier boven al geantwoord, verschil in stofwisseling is ook een oorzaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het ligt aan haar stofwisseling... die van haar zal waarschijnlijk sneller zijn.