ik ben maar een dag ongesteld is dit normaal?

is dit normaal want mijn dochter is het nu wel voor de eerste keer maar het duurde maar een dag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat dit nu over jezelf of over je dochter?

Het beste antwoord

Wie is er nu maar 1 dag ongesteld? Jij? Of je dochter? Je dochters lichaam moet er gewoon nog aan wennen en dat heeft tijd nodig. Dus als zij maar 1 dag ongesteld is geweest is dat heel gewoon. En het hoeft echt niet zo te zijn dat dat de volgende keer weer het geval is. Ook hoeft het niet zo te zijn dat het netjes over een maandje weer komt. Het kan best zo zijn dat ze ineens 3 maanden overslaat. En daarna een dikke week bloed verliest. Maar het regelmaat komt vanzelf wel.
Maar als een wat oudere vrouw van pak m beet in de 40 zeg maar, maar 1 dag ongesteld is, dan is dat meestal niet normaal ( ik zeg meestal want je hebt er echt wel vrouwen tussen zitten die het geluk hebben dat ze t maar 1 dag zijn) want de meesten zijn het toch echt wel een dag of 5. Helemaal vreemd is het als ze eerder wel gewoon een lange ongesteldheid had en nu ineens al tijden bijna niet meer menstrueert. De overgang kan daarin een rol spelen en dan is het niet echt vreemd maar ook pcos kan een reden zijn . Dat houd in dat het lichaam te veel mannelijke hormonen aan maakt en dat heeft zo zn consequenties. En er zijn natuurlijk wel meerdere redenen te noemen waardoor het minder word of uit eindelijk helemaal weg blijft, maar daarvoor kun je toch het beste even contact op nemen met de huisarts. Maar goed, als het hier om je dochter gaat dan hoef je je echt geen zorgen te maken want het is echt heel normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, als meisjes voor het eerst ongesteld worden zit er vaak nog helemaal geen regelmaat in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan,
de eerste 2 jaar kan het heel onregelmatig zijn.
om de 2 weken, maar een paar dagen, of gewoon een volle anderhalve week. bij iedereen is het anders. omdat dit de 1e keer was zou het dus best kunnen dat ze het maar 1 dag was.
of misschien was het wel iets anders?
naja dat lijkt me sterk...
als je het echt niet vertrouwd zou je naar de dokter kunnen gaan.
succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze voor de rest niks heeft gevoeld is het niet niet erg ik zelf ben altijd maar twee dagen. En anders kun je naar de dokter. Maar voor de eerste keer zegt het helemaal niks ergs dit komt omdat het lichaam dan eerst moet wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is zeker wel normaal. De 2e menstruatie kan ook nog erg lang op zich laten wachten. Ook kan ze nog een tijd onregelmatig blijven.
Hier had ik ook last van. Ben hierdoor overgestapt op de pil.
Wanneer ik niet slik ben ik maar om de 3-5 maand ongesteld. Makkelijk hoor! Maar heb er dan heel veel last van.

En die ene dag..... daar hoef je je ook niet druk om te maken. Ikzelf ben er ook altijd met 3-4 dagen vanaf. Ideaal :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat uw eigen menstruatie nu zo kort is KAN te maken hebben met feromonen. Dat zijn stofjes die we uitscheiden via onze huid. Bij groepen vrouwen die veel en dicht bij elkaar wonen of werken beinvloeden dit stofje de hormoonhuishouding van ander ook.

Het kan zelfs zo zijn dat de menstruatiecycli van de groep meer naar elkaar toeschuiven waardoor vrouwen in de zelfde periode of vlak na elkaar ongesteld worden.

Dit gaat natuurlijk niet gebeuren als je de pil gebruikt.

Het kan zijn dat de feromonen die zich nu ontwikkelen bij je dochter er voor zorgen dat je nu korter ongesteld bent.

Over dit natuurlijke fenomeen is wel het een en ander geschreven, maar ik denk niet dat het altijd klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, heel normaal!
Daarbij kan ze de mazzel hebben het niet lang te zijn. Er zijn veel vrouwen die het ongesteld zijn maar te lengte van een weekend hebben.

Het is ook nog heel onregelmatig, haar lichaam zit nog niet in een duidelijke cyclus, misschien is het de volgende keer meer. Maar maak je vooral geen zorgen. Waarom denk je dat er mini tampons bestaan?!
Bronnen: