tanden knarsen

Mijn man is erg vervelend als hij slaapt.. Hij knarst met zijn tanden.. Hoe kun je dat stoppen ? I.p.v. Elke twee minuten in zn wang te moeten knijpen zodat ie stopt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je daarom nu nog op? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha, is HIJ die vent met die blauwe plekken op z'n wangen ;-)

Het beste antwoord

Je zou hem eens met een arts of tandarts kunnen laten praten.

Naast het verstoren van je nachtrust en wellicht, zonder dat hij dit zelf al te erg doorheeft zijn eigen nachtrust heeft dit ook negatieve gevolgen voor de kwaliteit van zijn gebit.

Er zijn mogelijkheden om het probleem te verminderen of op zijn minst de gevolgen voor het gebit te beperken.

Zie bijvoorbeeld ook eens onderstaande link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een plastic bitje kan helpen tegen het tanden knarsen.

Toegevoegd na 9 minuten:
of een bruxstop: http://www.vanberlo.nl/index.php?option=com_content&task=view&lang=nl_NL&id=70
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandenknarsen (officieel Bruxisme) is niet alleen onaangenaam voor de bedpartner, maar ook desastreus voor je gebit.
Het beste kun je er mee naar de tandarts of huisarts gaan ,die een op maat gemaakt bitje kan aanmeten. Het geluid is dan weg, en de slijtage aan de tanden wordt zo voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een bitje zou je het "onbewust" kunnen afleren, en het beschermt je gebit tegen slijtage. Tandenknarsen schijnt een psychische oorzaak te hebben gerelateerd aan spanning. Misschien dit laatste ook aandacht geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar de huisarts gaan,er ligt een onderliggend geestelijk probleem,waar hij rust over moet krijgen, en ga naar de tandarts voor een knarsplaatje.succes