Dwangneurose (niet drinken i.v.m. bang dat er alcohol in zit). Als je te weinig drinkt langdurig, zitten daar ernstige gevolgen aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wanneer je niet genoeg water drinkt dreigt men al gauw verschijnselen van uitdroging te vertonen. Vaak is een donkere urine een eerste teken van een tekort aan water drinken. Constipatie, een veel te droge huid, pijnlijk-droge lippen, dorst en een droge mond, moeilijker ademhalen, koorts, en zich misselijk voelen, zijn allemaal tekenen dat er niet genoeg gedronken wordt. Chronische pijn (zowel hoofdpijn, maagpijn, als rugpijn) zonder dat er een infectie is, is dikwijls ook een teken van een te geringe waterconsumptie. Water is heel belangrijk voor ons lichaam, ondermeer omdat genoeg hydratie er helpt voor zorgen dat onze lichaamstemperatuur optimaal is. Zonder een voldoende hoeveelheid water is het voor het menselijk lichaam uiterst moeilijk om afvalstoffen kwijt te geraken. Dus ja!!! Er kunnen ernstige gevolgen door ontstaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je te weinig drinkt, kun je uitdrogen, met alle - schadelijke- gevolgen van dien, soms OOK op de lange termijn ! Nooit doen dus.

Op de koste termijn kun je het ondervangen door alleen maar rechtstreeks kraanwater te drinken ; daarvan weet je in elk geval zeker dat er geen alcohol in zit. Het zelfde zou trouwens ook moeten gelden voor frisdranken.

Maar omdat een dwangneurose geen verkoudheidje is, doe je er het beste aan zo snel mogelijk hulp te zoeken bij een gedragstherapeut. Via de huisarts is de beste route.