Hoe kan ik op korte termijn de gevolgen van een allergische reactie wegnemen?

Waarschijnlijk heb ik iets verkeerds gegeten of er is een nieuwe allergie bijgekomen. Maar ik heb al een aantal dagen last van jeuk in de mond en keelholte. Dit lijkt uit te stralen naar mijn oren (daar jeukt het ook). Het is heel lastig want ik kan er niet bij en er is van de buitenkant ook niets te zien.

Ik heb mijn medicijnen (cetirizine 10mg) al ingenomen, maar de klachten blijven. Morgen heb ik een afspraak met de dokter.

Heeft er iemand tips om de jeuk in mijn mond een keelholte te verlichten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K

Het beste antwoord

Ijsblokjes eten om de jeuk te verlichten en je slijmvliezen te laten slinken. Verder zou je een extra cetirizine kunnen nemen. Als je dat niet aandurft, kun je ook even met de huisartsassistente bellen om advies te vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IJsblokjes verlichten inderdaad de jeuk! Bedankt.. Ik heb inmiddels nieuwe medicijnen gekregen om te proberen. nog even afwachten wat er uit het bloedonderzoek komt.

Andere antwoorden (2)

Het beste is om even naar de apotheek te gaan en je klacht daar voor te leggen, leg uit dat je morgen al een afspraak hebt bij de dokter en wat je het beste kan doen met de beschikbare medicijnen.

Neem alles wat je gebruikt morgen mee naar de dokter of schrijf het op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals mijn voorganger al zei, helpt op ijsblokjes zuigen meestal vrij goed. Ter variatie zou je ook een (water) ijsje kunnen eten of iets ijskouds kunnen drinken. Mentholpoeder baat bij mij overigens ook bij zwaar jeukende muggenbulten, dus misschien zou je ook een hoestpastille of iets dergelijks kunnen proberen. De blauwe variant van Antaflu bijvoorbeeld. Toen ik een keer zodanig onder de muggenbulten zat dat ik amper kon liggen en dus niet kon slapen door de jeuk, heb ik uiteindelijk ten einde raad een paracetamol ingenomen. Dit heeft de klachten ook wel (iets) verlicht, misschien dat het jou ook helpt? Beterschap in ieder geval!