Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom kan de ene mens beter tegen warmte dan de ander

als het warm weer is ben ik sloom en snel moe, terwijl een ander juist actief is, hoe is dit te verklaren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
De winter doet goed, de zomer doet pijn - ik ken dat! Maar ik ben dan ook een echte Cryofiel.
Cryofiel
13 jaar geleden
Trouwens, op je vraag ingaand - kan het zijn, dat je niet zozeer loom en moe wordt van de warmte, maar van een niet-niet-doorbrekende hooikoorts?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Iedereen heeft een verschillende fysiologie & gewenning. Zo is het verschli aan vet inde huid, de doorbloeding & de mate van zweetproductie allemaal van belang bij het kunnen controlern van je lichaamstermperatuur en hoe je je bij een bepaalde temperatuur voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een lichaam zit ook een soort thermostaat.
In een sterk, gezond lichaam, regelt deze "thermostaat"je lichaamsthemperatuur, waardoor je het niet te koud en /of niet te warm zal worden.
Allerlei afwijkingen in onze gezondheid kunnen invloed hebben op de goede werking van deze "themostaat".
Sommige mensen hebben het altijd maar koud, terwijl andere niet tegen warmte kunnen.
Het lichaam heeft heel veel energie nodig om het toch maar een beetje koel te houden, hierdoor voel je, je snel moe en loom, soms zelfs uitgeput.
Een erfelijke aanleg hiervoor en overgewicht spelen vaak ook een grote rol hierin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding