Hoeveel kracht/spier verlies in week thuis zitten?

Ik heb 2 weken vakantie en dacht na een week ik ga weer is me push ups oppakken en tot me schrik kwam ik maar tot 36 terwijl ik er normaal wel 70 kan doen ja ben 3 kilo zwaarder geworden maar zal niet zo groot impact hebben?

een jaar geleden
1.3K
tinus1969
een jaar geleden
Blijkbaar ben je dit aan conditie verloren in die week….
Overigens noem je verschillende aspecten ( gewicht, conditie/uithoudingsvermogen, en spierkracht) die net zo heel veel met elkaar te maken hebben.
erikn
een jaar geleden
Met regulier fitness in een sportschool gaat het soms net zo snel, als je een week niks doet, slecht eet of veel alcohol drinkt, gaat alles een stuk moeizamer. Toch zul je zien dat zodra je weer aan de slag gaat, je spieren weer heel snel die 70 kunnen aantikken. Het verdwijnt niet ineens geheel, ook al lijkt het zo, maar je spieren moeten wel weer even 'aan' gaan staan.

Antwoorden (1)

Als je stopt met trainen/sporten verlies je een deel van je spierkracht en spiermassa pas na ongeveer drie tot vier weken. Denk dat je er gewoon mentaal niet mee bezig bent je hebt nu eenmaal vakantie. Denk dat je juist sterker terugkomt, althans dat is mijn ervaring.
een jaar geleden