hoe raak je verslaafd aan roken?

mijn vrienden roken allemaal en ik neem meestal ook wel een paar sigaretten.
maar raak je verslaafd om de veelheid sigaretten. of de regelmatigheid dat je sigaretten rookt. kan je ook dat je niet verslaafd worden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Doordat nicotine in tabak verslavend is.
Naar nicotine alleen al zijn meer dan 2000 onderzoeken gedaan. Ze onthullen dat nicotine een van de verslavendste stoffen is die de mens kent en een van de schadelijkste. Nicotine versnelt de hartslag en vernauwt bloedvaten. Ze wordt in zeven seconden in de bloedbaan opgenomen — sneller nog dan een injectie rechtstreeks in een ader. Nicotine conditioneert de hersenen om meer te willen, een hunkering die volgens sommigen tweemaal zo verslavend is als die naar heroïne.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sommige mensen kunnen haast niet verslaafd worden aan roken. Die hebben eigenlijk best wel wat geluk. Andere mensen zijn het al heel snel. Als je verslaafd wil worden dan moet je best veel roken. en je moet het ook lekker vinden. Maar PAS OP! Door roken ga je dood.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier word je niet vrolijk van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond is het niet maar als jij merkt dat je niet verslaafd word is dat mooi meegenomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart is toch veel stoerder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was dat als grap bedoeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja.
Overigens zul je in het begin denken dat je niet verslaafd raakt, maar -zoals wagenaar al opmerkte- daar kom je later wel op terug.
Nu kun je nog probleemloos stoppen, maar over een tijdje zal het praktisch onmogelijk zijn.
Waarom rook je eigenlijk als je niet verslaafd bent?
Want zo lekker is het niet, zeker niet als je net begint...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die plaatjes zijn notoire onzin. Rechts zijn een varkenshart en -longen afgebeeld die ook nog eens kunstmatig zwart gemaakt zijn. Het is een heel vaak gekopieerd plaatje dat erg populair is bij de antirookbrigade. Ze doen naar mijn mening door hun ongeloofwaardigheid geen goed om mensen duidelijk te maken dat roken ongezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry mijn bron zei dat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn bron wel. Als je enigszins op de hoogte bent van de menselijke anatomie dan zie je al dat er overduidelijk iets niet klopt.
Roken roken en nog eens roken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh veel roken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel, door te gaan roken raak je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verslaafd. Je vrienden roken in de eerste plaats allemaal omdat roken ontzettend verslavend is voor verreweg de meeste mensen. Maar het hoeft niet, als jij tot de gelukkige uitzonderingen behoort die een paar sigaretten kunnen roken en dan weer eens een halfjaar niet. Dat wordt vooral bepaald door je genen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Maar als je niet tot "die gelukkige uitzonderingen" behoort, dan kom je daar te laat achter...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch was het helemaal niet zo moeilijk om de zware shag af te zweren. De pest is dat je je dat totaal niet realiseert als je er regelmatig een opsteekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben ik toch benieuwd naar je geheim.
Iedere keer dat ik een stoppoging aandurf valt het me toch extreem zwaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken is een trigger. Stoppen ook. Als je er echt mee wilt stoppen dan moet je er een paar honderd euro tegenaan gooien. Lukt het niet dan krijg je gegarandeerd je geld terug. http://www.allencarr.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg er meteen bij dat ik een methode waarbij je door mocht roken tijdens de sessie ideaal vond en de uitdaging wel wilde aangaan. Dat de knop omging had ik voor die sessie niet kunnen bevroeden. Maar ach, soms maak je een keuze die onverwacht goed uitpakt, achteraf geredeneerd. Ontzeg je zo'n kans niet, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de tip.
Ik moet zeggen dat ik altijd wat sceptisch ben over dergelijke "methodes", maar ik zal er zeker induiken.
Hoe lang ben jij al een niet-roker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds 1999, vlak voor het ict-rampjaar, dat uitbleef. Daar werkte ik toen, voor een Amerikaanse 'non smoking company'. Dat hielp eerlijk gezegd ook wel. Ik vond een rookvrije werkplek eigenlijk wel prettig, ondanks dat ik rookte. Dat was ik in de psychiatrie wel anders gewend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, dat is al een behoorlijke tijd! Goed van je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel!