Als we een poosje niet gegeten hebben gaan we vaak uit ons mond ruiken, waarom?

We hebben vaak geen frisse adem op een lege maag, waarom kan dit en wat kun je ertegen doen ipv eten en drinken. Dit vraag ik vanwege het vasten in de maand ramadan.

2 jaar geleden
1.9K
Pieterke
2 jaar geleden
Mondwater gebruiken? Dat slik je niet in maar spuug je weer uit.
Of mag dat ook niet?
tinus1969
2 jaar geleden
Ruikt het naar aceton?

Antwoorden (1)

Een slechte adem komt meestal door bacteriën in je mond.
De kans op een slechte adem is groter als je lang niks eet. Je mond is dan droog en dat is perfect voor bacteriën om gassen te maken. Als je wat eet of drinkt, maken de bacteriën minder gassen.

Poets je tanden en kiezen goed.
Gebruik tandenstokers of flosdraad.
Maak je tong schoon met een tandenborstel of tongschraper.