Hoeveel gram dextrose kan je maximaal per dag innemen?

Is het veilig om 200 gram of meer pure dextrose per dag in te nemen gemengd met collageen over een periode van een maand bijvoorbeeld om aan te komen in gewicht?

Heeft het enig nadelig effect op 1 van je organen bij grote doses?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
waarom neem je niet meer in van nuttige stoffen als eiwitten? zo heb je alleen maar extra suikers.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Meer eiwitten? Kijk eens wat collageen is.. effecten:
O.a. nierfalen, alvleesklier die het opgeeft, extreme schommelingen bloedsuiker, met in sommige gevallen coma of de dood als gevolg.
Hoewel dat allemaal afhankelijk is van hoe goed je lichaam met suikers om kan gaan.
Ritsuka
6 jaar geleden
Er staat niet precies bij hoeveel collageen.
Ik bedoelde meer complete eiwitbronnen, met verschillende aminozuren.
Ritsuka
6 jaar geleden
Bij gezond aankomen kun je het beste zoveel mogelijk volwaardige voeding eten.
Je kunt ook een product als Joylent nemen, daar heb je meer aan.
Utrecht
6 jaar geleden
200g dextrose is een erg slecht plan. Dextrose = glucose en is een heel snel opneembare suiker. Dit knalt je inulinewaarde omhoog en geeft verhoogd risico op diabetes.
Als je wil aankomen neem dan een meer gebalanceerd kalorierijk dieet: meer vette koolydraatrijke producten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had wat duidelijker in de omschrijving erbij moeten zetten is dat ik PDS heb en erg moeilijk aankom en bijna niks qua vast voedsel kan verdragen, whey eiwit valt niet goed op mijn maag en zelfs verschillende drinkvoeding geprobeerd met hetzelfde resultaat ( Ensure en Vital )
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
PDS bestaat niet, zo noemen artsen een darm probleem waarvan ze de oorzaak niet begrijpen.
Het is een vergaarbak van verschillende problemen en oorzaken. Meestal zijn er meerdere oorzaken en problemen tegelijk. -Stop met alle onnatuurlijke rotzooi, zeker geen drinkvoeding die je niet zelf vers hebt gemaakt.
-Maak alles zelf, van zoveel mogelijk verse ingredienten, niks meer "uit een pakje". Daarna wordt het lastiger, want persoonlijk, maar zolang er geen rust in de darmen is:
-geen tarwegluten (dus helemaal geen tarwe)
-geen zuivel (als je denkt dat zuivel het probleem niet is dan vooral zure en gefermenteerde zuivel zoals yoghurt, kefir en kaas)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel Jack, Ik ga proberen gewoon normaal te eten en alles zo vers mogelijk en me aan het SIBO dieet te houden, hopelijk zijn mijn darmen dan over een maand wat rustiger...

Antwoorden (2)

Dextrose is druivensuiker. De World Health Organization zegt dat mensen minder dan 10% van de calorieën die ze per dag binnenkrijgen moeten halen uit suikers.

Tweehonderd gram suiker levert 800 kilocalorieën. Volgens de WHO is dat dus véél te veel, en zou je je moeten beperken tot (afhankelijk van je lengte en gewicht; dat laatste schat ik nu laag in en ik vermoed bovendien dat jij niet heel veel aan sporten doet) maximaal vijftig gram.

Suiker levert dan wel energie (calorieën), maar het voorziet je lichaam niet van de nodige vitamines, mineralen en vezels. En bovendien is het slecht voor je gebit.
Je kunt beter kiezen voor volkoren graanproducten, fruit, peulvruchten en groentes om gezonde koolhydraten binnen te krijgen en beter op gewicht te komen.
6 jaar geleden
Menselijk bloed heeft tussen de 4,0 en 7,8 millimol glucose per liter tot max 10,0 millimol. Dit is de bloedsuikerspiegel. Is de bloedsuikerspiegel hoger, dan is er waarschijnlijk sprake van diabetes mellitus. Druivensuiker is glucose, een grote hoeveelheid is zeker af te raden. wat de maximale waarde is wat jij binnen mag krijgen ligt dus aan je bloedsuikerspiegel en verschild bij ieder mens.