Hoe afvallen onder medicatie en slecht werkende schildklier ?

Ik ben op 4 jaar bijna 10 kg bijgekomen. Ik neem antidepressiva waar ik dolgelukkig mee ben. Voor het eerst sinds 30 jaar heb ik geen depressies meer. Bij mij is het endogeen, dus geen oorzaak en erfelijk. Mijn moeder heeft dit jaar zelfmoord gepleegd, haar moeder ook en haar grootmoeder ook. Dus dit slechte gen heb ik meegekregen.

Nu hebben ze sinds 2 jaar ook gemerkt dat ik een slecht werkende schildklier heb, waarvoor ik ook medicatie dien te nemen. Ik ben ondertussen onder begeleiding van een voedselconsulente - diëtiste. Ik volg alles stipt op maar val geen gram af. Stoppen met medicatie is echt geen optie.

Heeft iemand dit probleem ook ? Hoe kan ik in godsnaam die 10 kg toch kwijt geraken ? Begin alstublieft niet over psychiaters en stoppen met medicatie want ik heb elke psychiater van België al gehad en voel me eigenlijk heel goed in mijn vel voor het eerst en wil dit ook zo houden, behalve dan dat ik toch mijn kilo's kwijt wil.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

MEER groenten , ook voor ontbijt of tussendoor GEEN suiker , niet meer uit pakjes eten MINDER kookhydraten , weinig van gebruiken en vervangen door groente en heel belangrijk: ANDERE combinaties eten Eet 6 x per dag , eet voldoende , eet gezond en beweeg naar kunnen. -- 6 x per dag eten : 3 maaltijden en 3 snack-momenten tussendoor. Vervang pasta/brood/rijst/aardappelen voor de helft door groente. Maak bv spaghetti met 50% volkoren pasta en 50%courgette (spirelli) () suiker () koolhydraten ... dat zijn je grootste vijanden. Neem eerst contact op met huisarts en daarna diëtiste. Iedere dag bewegen loop ipv auto/scooter, sporten, fiets dagelijks is de basis. Als het kan doe iets extra's : neem de trap - trap 3 x 10x per dag en na een paar dagen/week verhoog je deze aantallen. Als je dat kunt. Nog een prima manier, maar hiervoor moet je wel een doorzetter zijn: op je hurken - kikkeren. Prima manier om af te vallen, vraagt veel doorzettingsvermogen. Ook hier een basis van 3 x 10 en opvoeren na een paar dagen. Als je niet los op je hurken kunt, houd je dan vast aan een stoel of tafel. SUIKER: controleer alles op inhoud, neem niets meer waar suiker in zit. Zoetje in thee of koffie maar geen vla of yoghurt met fruit er al in. Neem Griekse yoghurt Naturel 0 - 10% - vet is niet erg, mits niet onbeperkt gegeten. Weet je dat er zelfs in melk suiker toegevoegd is! Koken: geen pakjes meer, zelf maken is niet moeilijk. Zo veel mogelijk vers! Verse kruiden en ook knoflook heerlijk! KOOLHYDRATEN: brood of pap o.i.d. te eten 's morgens, neem iets anders. Fruit (2 per dag) , stukje komkommer of paar worteltjes, ter afwisseling een slaatje tomaat komkommer paprika, lente-ui+ knoflook. Tussendoor een fruit-snack-moment, als lunch weer kiezen voor boterham, maar bv ook iets koken, kleine koekenpan uitje blikje vis verse tomaten erbij heerlijk of vers vis of ei slaatje maken (vis uit blik op water basis). 's avonds rode paprika reepjes, goede snack. Het vult en het houdt de kachel brandend. Varieer je avondeten ook door goed rekening te houden met de eerder die dag gegeven koolhydraten! Wij zouden allemaal ons eetpatroon moeten omgooien: gezond, gevarieerd en meer groenten. Combinatie en Variatie daar gaat het om + Beweging. VARIATIE is het sleutelwoord tot succes, Shaft! N.B. neem contact op met huisarts en/of diëtiste i.v.m. combinatie medicatie / anders eten! Toegevoegd na 16 minuten: Vannacht in slaap gevallen... vergeten te posten! alsnog :)

Ik heb zelf erg goeie ervaringen met Grip Op Koolhydraten (kortweg GOK). Het is een methode die berust op koolhydraatbeperking, maar minder rigoureus dan de meeste andere methodes volgens dit principe en tevens wordt er aandacht besteed aan een gezond eetpatroon (zo min mogelijk kant-en-klaarproducten bv.). In Nederland zijn inmiddels een flink aantal diëtistes die begeleiden volgens deze methode. Ik weet uiteraard niet waar je woont in België, maar mocht dat in het grensgebied zijn, dan kun je wellicht overwegen om contact te zoeken met een van de diëtistes in het zuiden van Nederland. Een overzicht van GOK-diëtistes vind je hier: https://gripopkoolhydraten.nl/leden-dietistennetwerk/. Als je niet in de buurt woont, kun je in het overzicht ook enkele diëtistes vinden die online begeleiding aanbieden.

Bronnen:
https://gripopkoolhydraten.nl/

Minder koolhydraten lijkt mij een heel goed advies. Maximale beperking gedurende 4 weken maken je darmvlokken heel gezond. Kefir is goed om je gezonde darmbacterien op peil te houden. Daarnaast is koudgeperste hennepzaadolie goed om de membranen in je lichaamscellen open te houden voor een goede zuurstofvoorziening in je cellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100