Hoe zie je aan het vlees dat een dier is grasgevoerd?

Ik vroeg mij af of we aan het vlees (gehakt bijvoorbeeld) van buitenaf kunnen zien of het dier 100% is grasgevoerd? Kunnen we dat bijvoorbeeld zien aan de kleur van het vlees? Zo ja, waar let men zoal op?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Nee dat kun je niet zien omdat ze nitriet / Colorozozout gebruiken voor vlees.
Daardoor blijft het vlees langer goed maar het kleurt het vlees ook rood.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Ook als ze er geen nitriet op strooien kun je het niet zien.
Gras wordt compleet omgezet is dierlijke producten, en komt niet als gras in de cellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie; Dat is niet waar, dan is het vlees donkerder net als bij vlees van wild.