Wat is er aan de hand als je je weinig herinnert van gesproken boodschappen?

Sinds een tijdje merk ik op dat ik het heel moeilijk heb met gesproken boodschappen. Mijn leeftijd is 19 maar na een gesprek met een persoon ben ik het algauw vergeten. Verder voel ik me dan zeer duizelig. Het enige wat ik onthou zijn losse woordjes waar ik nadien geen betekenis meer aan kan koppelen. Wat ik ook vaak zie zijn monden die op en neer gaan, de rest wordt zwart en ik neem niets op in mijn hersenen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Heb je er al over gesproken met jouw huisarts?
MasterSword
3 jaar geleden
tijd voor een lijstje te maken

Antwoorden (1)

Er kan van alles aan de hand zijn. Bij spanningen en heftige/stressvolle situaties kan het verergeren. Maar ook een depressie, bepaalde medicatie en ziekten kunnen ervoor zorgen dat het geheugen niet optimaal werkt. Beste is eigenlijk om hiervoor naar de huisarts te gaan.