Val ik af van krachtoefeningen?

Ik heb een vraag over sporten. Op dit moment doe ik at-home work outs met als doel om af te vallen. Nu vraag ik me af of ik ook vet zal verbranden wanneer ik alleen krachttoefeningen doe (squats, lunges, crunches etc.). Ik sport liever thuis en ruimte voor cardio is er niet echt, vandaar. Elke work out is zo’n 30 minuten en deze doe ik meerdere keren per week. Zal ik hiermee vet verbranden, en dus afvallen?

Het is meer dat ik mij zorgen maak en denk dat ik enkel spieren op zal bouwen en geen vet zal verliezen, en een vetlaagje houd over mijn sixpack in plaats van eerst dat vet te verliezen en dan een sixpack te krijgen, om het even optimistisch samen te vatten.

Bedankt alvast :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als jij je eten hetzelfde houd, en jij gaat door deze oefeningen meer op een dag bewegen, dan zul je afvallen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Je zult afvallen maar eerst spiermassa opbouwen daardoor gaat.je lichaam gaat er strakker uitzien.
Daarna volgt er bij doorzetten, pas het gewicht.
Dus wel eventjes vol houden !