Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand die mijn zorgverzekering betaalt, mijn huisartsbezoek of eventueel recept/medicatie inzien?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, met nuances.
De polishouder (dat is meestal ook degene die de zorgverzekering betaalt) kan de nota's zien. Deze nota's vermelden weliswaar geen diagnoses en specifieke medicijnen, maar wel dat er een bezoek is gebracht aan zorgverleners, apotheek, artsenlaboratorium, etc.
(Lees meer...)
tinus1969
3 jaar geleden
Officieel zou dat niet zo moeten zijn maar afhankelijk van de situatie is het geheel toch niet waterdicht. Als degene die je zorgverzekering betaalt een huisgenoot is, is de kans aanwezig dat deze bij de apotheek zelf gewoon je medicijnen kan ophalen (evt per ongeluk).

Ik heb altijd zonder problemen de medicijnen van mijn man en kinderen (ook toen de oudste boven de 18 was) meegekregen. Zolang je op hetzelfde adres woont lijkt dit te kunnen, TENZIJ ze in de computer erbij zetten dat dit niet de bedoeling is.

Wil je op safe spelen zou je dus bij de apotheek moeten aangeven dat alleen JIJ jouw medicijnen kunt ophalen.
(Lees meer...)
Summo
3 jaar geleden
Nee, iemand die je zorgverzekering betaalt kan niet je huisartsbezoek zien. Huisartsbezoek valt niet onder je eigen risico, dus wordt niet in rekening gebracht.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding