Ik heb blaasjes op mijn vingers. Wat kan dit zijn?

Ik heb sinds begin maart af en toe blaasjes op mijn vingers. Meestal zijn blaasjes terug te vinden op de top van mijn vingers. Na een tijdje begint het rond deze blaasjes te vervellen, wat echt heel vervelend is. Dit duurt gemakkelijk 3 maand vooraleer het een beetje hersteld is. Ben reeds naar een dermatoloog geweest maar zij wist ook niet echt een antwoord op mijn vraag. Ze gaf me een exceem zalf mee, maar dit werkt niet echt. Ook zei ze me dat het geen schimmel kon zijn. Heeft iemand hier een idee van wat het is en hoe je dit kan oplossen? Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
9.1K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Het is toch vaak een zomereczeem, ik heb het ook vooral zomers en heeft te maken met de afvoer van zweet. Zoveel mogelijk neutrale zeep gebruiken en ik heb toch wel baat door in te smeren met de zalf voor voetschimmel, schijnt toch verwant te zijn. Goede vette handcreme gebruiken helpt voor het vervellen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb je ook jeuk?
Geen zeep gebruiken; ook niet in afwas-sop. Beperk handgel met alcohol (Corona). Niet te heet water gebruiken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb reeds een goede vette handcréme, zal deze wat vaker smeren. Ik heb inderdaad redelijk wat jeuk. Een heel irritante jeuk.

Antwoorden (2)

Heb je je voeten al eens gecontroleerd. Dit soort blaasjes met vervelling kunnen een reactie zijn op een voetschimmelininfectie die onbehandeld is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dag Elisado, ik heb mijn voeten gecontroleerd en niets terug te vinden. De dermatoloog heeft ook een biopsie gedaan van mijn vinger en vertelde me dat ze niets kon terugvinden van een schimmel of iets dergelijks.
Hoi JW, ik heb hier ook wel eens last van. Wat ik erover kon vinden wat heel herkenbaar was qua klachten en hoe het eruit zag, is blaasjesexceem. Je geeft echter aan dat de exceemcreme niet aanslaat.
Wat ik altijd doe bij wondjes of dingentjes aan de huid, is weken in groene biotex. Dit werkt verzachtend en reinigen.
Probeer het deel wat gaat vervellen goed vochtig te houden, bijvoorbeeld vaseline insmeren of o'keeffes handgel die werkt heel goed tegen droge en harde huid.
In principe is het altijs goed om bij problemen met handen en voeten te weken in soda (groene biotex) dit wordt medisch ook gedaan na operaties.
Heel veel succes!