Krijg je van het eten van citroenen en grapefruits, zuur bloed?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Van en en grapefruits krijg je geen zuur bloed, integendeel. Het heeft een basenoverschot van 10mg. Misschien heb je ooit wel een van basen en zuren gehoord CITROEN Latijnse benaming: Citrus limonia Samenstelling : Eiwit 0,5 g, vet-, koolhydraten 3 g, water91 g Basenoverschot 10 mg Kilokalorieën 14 (kilojoules ± 60) Vitaminen : A, B, C en P Mineralen : Calcium, kalium, zwavel, silicium, mangaan en koper HERKOMST De bladhoudende boom, die rond de Middellandse Zee in kuituur is gebracht, bloeit het hele jaar door. De oogst kan altijd doorgaan. EIGENSCHAPPEN De vrucht bevat uitzonderlijk veel citroenzuur, vandaar de zure smaak (heeft juist een groot basenoverschot) en is antiseptisch en doodt bakteriën. Citroensap is zelfs in staat de verwekkers van hersenvliesontsteking, tyfus, longontsteking en difterie onschadelijk te maken. Ook stafylococcen en streptococcen zijn er niet tegen opgewassen. Gebruik het sap niet met suiker. Citroenzuur met suiker kan ontkalking veroorzaken. De citroen is een uitstekend middel bij verkoudheid, griep en koorts; ze werkt bovendien bloeddrukverlagend en heeft een heilzame werking bij blaas- en darmkwalen en waterzucht. Citroensap neutraliseert een te veel aan maagzuur, stimuleert de alvleesklier en bevrijdt de darm van overtollige gassen. Bij hoofdverkoudheid en een verstopte neus doet men er goed aan, verdund citroensap op te snuiven. Bij hoofdpijn en migraine kan men een citroen door midden snijden en op iedere slaap een helft leggen. Dit geeft verlichting. Met een halve citroen kan men ook reumatische en neuralgische pijn behandelen (zachtjes wrijven). Tegenwoordig is het de gewoonte citroenen te bespuiten en te 'beschermen' metdifenyl, dat in de schil blijft zitten en soms ook doordringt tot de buitenste laag van het vruchtvlees. Koop deze vruchten dus liever in een reformhuis of een biologische winkel.

Nee dat is onmogelijk.Je krijgt wel vitaminen binnen,maar die zijn gezond.

Zuur bloed? Nee! Nee,écht niet hoor! Leuke vraag +1

Natuurlijk niet ;) Citroenen zijn slecht voor de tanden heb ik me gisteren laten wijsmaken, maar verder zijn ze wel gezond ;)

Nee hoor. Als ik de kans krijg, eet ik ze dagelijks. Wel even wachten met tanden poetsen maar dat telt voor al het fruit. Vriendelijke groet

Bronnen:
Van mijn tandarts

Meer in het algemeen: van het eten/drinken van zure voedingsmiddelen zal de zuurgraad van het bloed niet of nauwelijks veranderen. De lever verwijdert 99% van alle schadelijke stoffen uit het bloed dat vanuit de darmen anaar de rest van het lichaam stroomt. Daarbij wordt ook een eventueel zuur-overschot geneutraliseerd. Bij de verbranding van suiker wordt in het lichaam zelf citroenzuur geproduceerd (in de citroenzuurcyclus) om energie vrij te maken voor de stofwisseling en voor de spieren. De daar geproduceerde citroenzuur wordt samen met de ingenomen citroenzuur gewoon verwerkt en uiteindelijk blijft er CO2 en H20 over (koolzuur en water dus) .....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100