Krijg je van het eten van citroenen en grapefruits, zuur bloed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd naar de antwoorden, want ik drink bijna dagelijks het sap van 2 grapefruits en 1 citroen. En dat al járenlang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan ben ik benieuwd waarom je dat drinkt.
Erg lekker lijkt het me niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is juist heel erg lekker. Ik ben gek op grapefruits. Ik eet ze ook wel niet geperst, maar dan moet ik het vlees van de partjes van het velletje halen, want de velletjes zijn bitter. Maar het sap is heerlijk. En een scheutje citroen erdoor omdat het zuiverend wekt. En dan ook nog die antoxidanten van Loeni ... :-)

Het beste antwoord

Van en en grapefruits krijg je geen zuur bloed, integendeel. Het heeft een basenoverschot van 10mg.
Misschien heb je ooit wel een van basen en zuren gehoord

CITROEN

Latijnse benaming: Citrus limonia

Samenstelling : Eiwit 0,5 g, vet-, koolhydraten 3 g, water91 g Basenoverschot 10 mg Kilokalorieën 14

(kilojoules ± 60)

Vitaminen : A, B, C en P

Mineralen : Calcium, kalium, zwavel, silicium, mangaan en
koper

HERKOMST
De bladhoudende boom, die rond de Middellandse Zee in kuituur is gebracht, bloeit het hele jaar door. De oogst kan altijd doorgaan.

EIGENSCHAPPEN
De vrucht bevat uitzonderlijk veel citroenzuur, vandaar de zure smaak (heeft juist een groot basenoverschot) en is antiseptisch en doodt bakteriën.

Citroensap is zelfs in staat de verwekkers van hersenvliesontsteking, tyfus, longontsteking en difterie onschadelijk te maken.

Ook stafylococcen en streptococcen zijn er niet tegen opgewassen. Gebruik het sap niet met suiker. Citroenzuur met suiker kan ontkalking veroorzaken. De citroen is een uitstekend middel bij verkoudheid, griep en koorts; ze werkt bovendien bloeddrukverlagend en heeft een heilzame werking bij blaas- en darmkwalen en waterzucht.

Citroensap neutraliseert een te veel aan maagzuur, stimuleert de alvleesklier en bevrijdt de darm van overtollige gassen.
Bij hoofdverkoudheid en een verstopte neus doet men er
goed aan, verdund citroensap op te snuiven.
Bij hoofdpijn en migraine kan men een citroen door midden
snijden en op iedere slaap een helft leggen.

Dit geeft verlichting. Met een halve citroen kan men ook reumatische en neuralgische pijn behandelen (zachtjes wrijven). Tegenwoordig is het de gewoonte citroenen te bespuiten en te 'beschermen' metdifenyl, dat in de schil blijft zitten en soms ook doordringt tot de buitenste laag van het vruchtvlees. Koop deze vruchten dus liever in een reformhuis of een biologische winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag maar één antwoord geven per vraag, en had nog wat extra ruimte nodig, vandaar mijn uitbreiding. GRAPEFRUIT OF POMPELMOES Latijnse benaming: Citrus paradisi
Samenstelling: Eiwit 0,5 g, vet-, koolhydraten 7 g, water 91 g Basenoverschot 10 mg Kilokalorieën 30 (kilojoules ± 128)
Vitaminen : A, B en C
Mineralen: Kalium, calcium, fosfor HERKOMST
Grapefruit is tegenwoordig een veel gekweekte citrussoort, die ontwikkeld is uit een grote uit India afkomstige vrucht.
EIGENSCHAPPEN
Grapefruit heeft een zeer heilzame werking op de funktie van de lever en is medicijn bij hoge bloeddruk, jicht en spijs-en ademhalingsmoeilijkheden.
Wie last heeft van aften, vindt ook baat bij de pompelmoes: elke morgen een halve vrucht zonder toevoeging van suiker. Mensen die slechts matig urineren of te weinig gal produceren kunnen eveneens bij de grapefruit terecht. De vrucht is koortswerend en bloedreinigend. Wie lijdt aan ontsteking van de dikke darm, kan de grapefruit beter laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord. Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Nee dat is onmogelijk.Je krijgt wel vitaminen binnen,maar die zijn gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuur bloed? Nee! Nee,écht niet hoor! Leuke vraag +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor jou altijd! No thanx! X
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je weer terug plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet weg geweest.
Natuurlijk niet ;) Citroenen zijn slecht voor de tanden heb ik me gisteren laten wijsmaken, maar verder zijn ze wel gezond ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor.
Als ik de kans krijg, eet ik ze dagelijks. Wel even wachten met tanden poetsen maar dat telt voor al het fruit.
Vriendelijke groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer in het algemeen: van het eten/drinken van zure voedingsmiddelen zal de zuurgraad van het bloed niet of nauwelijks veranderen. De lever verwijdert 99% van alle schadelijke stoffen uit het bloed dat vanuit de darmen anaar de rest van het lichaam stroomt. Daarbij wordt ook een eventueel zuur-overschot geneutraliseerd. Bij de verbranding van suiker wordt in het lichaam zelf citroenzuur geproduceerd (in de citroenzuurcyclus) om energie vrij te maken voor de stofwisseling en voor de spieren. De daar geproduceerde citroenzuur wordt samen met de ingenomen citroenzuur gewoon verwerkt en uiteindelijk blijft er CO2 en H20 over (koolzuur en water dus) .....