ik heb geen antistoffen hepatitis A is dit erg voor stage in de gezondheidszorg?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Erg is een groot woord ; het ligt er aan wat je moet doen en waar je precies gaat werken. Hepatitis A wordt overgedragen door - onder andere - bloed en faeces (en ook sexueel contact, maar dat is voor je stage niet relevant). Pas als je in heel nauw contact komt met patienten (wassen, verschonen, bloed prikken etc) kan dat inderdaad een risico inhouden. Maaltijden rondbrengen en koffie zetten is natuurlijk beduidend minder riskant.

Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan en vragen of je er (alsnog) voor kan worden ingeënt, want dat is blijkbaar nooit gebeurd, en het is geen prettige ziekte om op te lopen, hoe klein de kans ook eventueel is.