Bestaan er natuurlijke middelen om hoest te onderdrukken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
ik zou gewoon hoestdrank halen
Amadea
3 jaar geleden
In de concertzaal is het mij een keer gelukt om een sterke hoestkriebel te onderdrukken. Maar dat leverde wel een knalrood hoofd en géén aandacht voor de muziek op...
Miekie77
3 jaar geleden
Als de kriebelhoest zo erg is dat je amper kunt praten zonder te hoesten, is mijn ervaring dat een natuurlijk middel (zoals Tijm) niet meer helpt. Dan adviseer ik toch echt iets met Codeine of Noscapine te nemen.

Antwoorden (1)

Met de afwisselende temperaturen in het land, durven de hoestjes en verkoudheden al eens terug op te flakkeren. Heb je er ook last van? Probeer deze 5 natuurlijke manieren eens om van je droge hoest af te geraken!

1. HONING
Heet water met citroen en honing, of eenvoudigweg thee met honing: het werkt écht om sneller van je hoest af te geraken. Ook een lepel honing kan je keel meteen verzachten.

2. ANANAS
Kiwi’s, sinaasappels en ander fruit zijn erg goed om je weerstand te versterken. Maar wist je dat ananas wonderen kan doen voor je hoest? Het enzym bromelaïne verlicht namelijk de druk op je keel. Eet enkele stukjes of pers de ananas tot een sapje waar je wat honing aan toevoegt.

3. ZOETHOUT
Zoethoutwortel bevat antibacteriële eigenschappen die je meteen beter doen voelen. Doe een beetje in je thee en je zult zien dat je keel meteen verzacht.

4. TIJM
Ook tijm bevat stoffen die goed zijn tegen hoesten en een verkoudheid. Het kruid helpt om je keelspieren te ontspannen en bovendien heeft het een ontstekingsremmende werking, waardoor je sneller zult genezen.

PS In dit artikel lees je hoe je zelf tijmsiroop kunt maken!

5. PEPERMUNT
Het is geen slecht idee om muntjes op zak te hebben als je een droge hoest hebt. Niet alleen kan het je gênante situaties besparen, de menthol in pepermunt kalmeert je keel. Drink daarom geregeld een kopje pepermuntthee of haal goede muntjes bij de apotheek.
fremar