Is het zinvol mensen met een depressie tot activiteiten te bewegen zonder dat de oorsprong van de depressie aandacht krijgt?

Als vaststaat dat iemand terugkeert in het oorspronkelijke lijden, heeft het aanbieden van activiteiten dan wel zin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja! Hardlopen is een effectieve manier om een (milde) depressie te bestrijden (running therapy). Door hardlopen worden endorfines aangemaakt, waardoor je je 'gelukkiger' voelt. Daarnaast is het een middel om 'je gedachten op iets anders te zetten'.
het is vaak zeer lastig om de precieze oorzaak van een depressie aan te tonen. Is veelal een combinatie van factoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies het antwoord dat ik wilde geven. Het mag trouwens ook fietsen zijn, als het maar een duursport is waarbij je lang genoeg intensief genoeg in touw bent om endorfinen aan te maken.

Andere antwoorden (1)

Denk het wel. Door je gedachten op iets anders te zetten verwerk je de oorzaak van de depressie beter dan wanneer je op de bank voor je uit blijft zitten kijken.